цпто
корпус 3  
 
 
2015-2016 н.р

Звіт директора Белоусової Т.П.

ДНЗ «Миколаївське ВПУ технологій та дизайну»

за 2015-2016 навчальний рік

 

Підводячи підсумки роботи педагогічного колективу МВПУТД за 2015-2016 навчальний рік, необхідно відзначити, що хоча цей навчальний рік був досить непростий, але інженерно-педагогічний колектив впорався з поставленими завданнями і досяг успіхів в своїх цілях:

1. На 01.09.2015 рік контингент училища становив - 1186 учнів, (з них на бюджетній основі вчилися 585 учнів, за кошти фізичних та юридичних осіб -  583 учня і слухачі від Центру зайнятості - 28 осіб).

Держзамовлення на підготовку робітничих кадрів та молодших спеціалістів - виконано на 100%.

2. Колективом відпрацьовані заходи, щодо виконання Закону України «Про професійно - технічну освіту», «Про охорону праці», «Положення про професійно - технічний навчальний заклад», «Про організацію навчально-виховного процесу в професійно-технічних навчальних закладах».

Детальніше про всі розділах роботи  ВПУ «Технологій та дизайну»:

 

 методична робота

 

На виконання річного плану ДНЗ «МВПУ технологій та дизайну» на 2015-2016 н.р. проведений самоаналіз методичної роботи за навчальний рік.

З метою  внутрішнього контролю за роботою методичних комісій «Швейного відділення», «Перукарського мистецтва та декоративної косметики», «Загальнопрофесійної підготовки» здійснювався моніторинг і коригувалася діяльність членів МК за напрямками роботи:

· Плануюча документація: програми, тематичні та поурочно-тематичні плани;

· Паспорти та плани роботи кабінетів, майстерень, лабораторій;

· Систематичність взаємовідвідування уроків педагогів;

· Робота з самоосвіти;

· Підготовка до атестації (згідно графіка проведення атестації).

Всі викладачі, майстри в\н провели перший урок  01.09.2015р. на тему «Україна – суверенна, демократична держава» згідно розкладу занять та рекомендацій листа Міністерства  освіти і науки України № 1\9-354 від 24.07.2015р. «Про тематику Першого уроку в 2015-2016 н.р.».

Взяли участь (заступник директора з МР Миронова І.О.) у Сьомому міжнародному форумі «Інноватика в сучасній освіті» та Другій міжнародній виставці закордонних навчальних закладів «World Edu» 20-22.10.2015р.

З метою пропагування грамотності, підтримки та розвитку державної мови як духовного потенціалу нації, виховання високої мовної культури, на виконання листа Міністерства освіти і науки України від 04.11.2015   № 1/9-530, взяли участь у XV Всеукраїнському радіодиктанті національної єдності, що проводився 09 листопада 2015р.

Відповідно наказу департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації від 26.02.2015 № 120 «Про проведення обласного конкурсу на кращий віртуальний методичний кабінет серед професійно-технічних навчальних закладів Миколаївської області» взяли участь у конкурсі та за результатами його нагороджена  грамотою департаменту освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації за креативність у створенні сучасного інструментарію супроводу методичної роботи  заступник директора з МР Миронова І.О., наказ департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації від 03.11.2015 № 765.

Взяли участь у вебінарі Інституту професійно-технічної освіти АПН України та Навчально - методичного центру професійно-технічної освіти у Дніпропетровській області на тему «Методичні основи створення е-портфоліо педагогічного працівника сфери професійно-технічної освіти», що відбудеться в рамках тренінг-курсу «Запровадження особистісно-розвивальних педагогічних технологій у професійно-технічну освіту: функції портфоліо, зміст методичного портфоліо, використання ресурсів Інтернету для створення е-портфоліо», що відбувся 5 листопада 2015 р.

Провели обласний семінар голів методичних комісій з професій сільськогосподарського профілю, легкої промисловості та сфери послуг професійно-технічних навчальних закладів Миколаївської області "Інноваційні педагогічні технології у підготовці висококваліфікованих робітників" 25.11.2015р.

 МК «Швейне відділення» (голова Кравченко Л.О.)

Затверджені програми, тематичні та поурочно-тематичні плани теоретичного і виробничого навчання бюджетних та госпрозрахункових груп, курсів цільового призначення, паспорти навчальних приміщень, паспорти  КМЗ з професій та предметів та плани роботи кабінетів, майстерень, лабораторій. Затверджений  перелік навчально-виробничих робіт, завдання для поетапної атестації з професій «Кравець», «Закрійник». Заключили угоду про науково-методичне співробітництво з Інститутом професійно-технічної освіти АПН України, про проведення педагогічного експерименту в групах швейного напрямку підготовки кандидатом технічних наук, доцентом кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Єжовою Ольгою Володимирівною з теми «Теоретико-методологічні засади створення прогностичних моделей підготовки фахівців у професійно-технічних навчальних закладах швейного профілю» з 01.11.2015 р. по 01.07.2015 р.

Апробовано і впроваджено у практику роботи викладачів (Галюк О.М.) результати науково-дослідної роботи Єжової О. В. на тему «Теоретико-методологічні засади створення прогностичних моделей підготовки фахівців у професійно-технічних навчальних закладах швейного профілю». Здійснена апробація прогностичної моделі підготовки кваліфікованих робітників з професій швейної галузі: кравців, закрійників та спеціальностей «Швейне виробництво», «Моделювання та конструювання промислових виробів». Навчальний посібник Єжової О. В. «Інформаційні технології у створенні швейних виробів» пройшов апробацію і впроваджений в навчально-виховному процесі.

Викладач Штакіна О.І., майстер в\н Кругляк І.В. взяли участь у засіданні групи експертів-консультантів з проведення Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності з професії «Кравець» серед учнів ПТНЗ, що відбулася 18.11.2015р. у м.Черкаси.

  У II (обласному) етапі Всеукраїнського  конкурсу фахової майстерності серед учнів ПТНЗ з професії «Кравець», дипломом I ступеня – Чабан Валерія; дипломом II ступеня – Щіпська Надія.

МК «Перукарського мистецтва  та декоративної косметики» (голова Балашова Н.В.)

Затверджені програми, тематичні та поурочно-тематичні плани теоретичного і виробничого навчання бюджетних та госпрозрахункових груп, курсів цільового призначення, паспорти навчальних приміщень, паспорти  КМЗ з професій та предметів та плани роботи кабінетів, майстерень, лабораторій. Затверджений  перелік навчально-виробничих робіт, завдання для поетапної атестації з професії «Перукар (перукар-модельєр)» кваліфікація перукар, перукар ІІ класу, перукар І класу та ДКА кваліфікації перукар-модельєр, завдання для поетапної атестації з професії «Фотограф (фотороботи)» кваліфікації фотограф ІІІ, ІV розряду та ДКА кваліфікації V розряду.

Розглянуті та схвалені рекомендовані ціни на послуги в навчальних перукарнях (благодійна допомога), які ідуть на витрати парфумерних  матеріалів для обслуговування відвідувачів у перукарні та витрат на покращення матеріально-технічної бази  навчального закладу. Затверджений  графік  проведення показових уроків до атестації.

У 2015-2016 році працювала творча група з оновлення ДСПТО з професії код 5141 «Перукар (перукар-модельєр)», заступник директора з МР Миронова І.О., викладачі, майстри в\н перукарів (згідно з наказом департаменту освіти, науки та молоді від 12.01.2016р. № 11).

МК «Загальнопрофесійної підготовки» (голова Карпенко В.П.)

Затверджені програми, тематичні та поурочно-тематичні плани теоретичного і виробничого навчання бюджетних та госпрозрахункових груп, курсів цільового призначення, паспорти навчальних приміщень, паспорти  КМЗ з професій та предметів та плани роботи кабінетів, майстерень, лабораторій.

На виконання листа департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації від 12 серпня 2015 № 571 «Про проведення Всеукраїнського рейду «Увага! Діти на дорозі!», з метою активізації роботи щодо попередження дитячого дорожньо – транспортного травматизму, наказу ДНЗ «Миколаївське ВПУ технологій та дизайну» від 01.09.2015р. № 261 «Про організацію заходів щодо проведення Всеукраїнського рейду «Увага! Діти на дорозі!» в навчальному закладі обговорено на серпневій педагогічній нараді проблему запобігання травмування та загибелі дітей на дорогах, шляхи покращення вивчення учнями норм безпечної поведінки в процесі дорожнього руху (протокол педради № 1 від 31.08.2015р.); проведено єдині уроки з правил дорожнього руху та правил користування  громадським транспортом в усіх групах, залучивши до цього інспектора групи профілактичної роботи управління ДАІ у Миколаївській області Волгіну Юлію Михайлівну.

Викладач Прокопович Г.П. взяла участь у засіданні секції викладачів української мови і літератури, ділового українського мовлення, української мови за професійним спрямуванням професійно-технічних навчальних закладів області, що відбулася 23 вересня 2015 року на базі Вищого професійного училища суднобудування.

Викладачі Мазуренко О.В., Дубінка Ж.В. взяли участь у засіданні обласної методичної секції викладачів інформатики та інформаційних технологій  «Удосконалення професійної майстерності педагогічного працівника – передумова формування творчої особистості учня», що відбулася 27 жовтня 2015 року на базі Вищого професійного училища суднобудування.

11 листопада 2015 року взяли участь у засіданні секції викладачів історії та суспільних дисциплін  професійно-технічних навчальних закладів області на базі обласного краєзнавчого музею «Старофлотські казарми».

В ІІІ (обласному) етапі VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, що проходив 12 грудня 2015 року, серед учнів професійно-технічних навчальних закладів, Кравчук Анна, учениця групи 309-310 посіла ІІІ місце. В ІІІ (обласному) етапі ХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, що проходив 13 грудня 2015 року, серед учнів професійно-технічних навчальних закладів, за результатами якого Чебанова Тетяна, учениця групи 309-310 посіла І місце.

Проведені відкриті уроки до атестації 2016р. викладачем основ правових знань Карпенко В.П. та викладачем соціології Рибачек Л.Т. бінарний урок «Подружжя, сім’я, батьки, діти. Соціологія сім’ї» (25.11.2015р.),  викладачем Терещенко І.В. з фізичної культури на тему «Професійно-прикладна фізична підготовка» (11.12.2015р.), викладачем Карпенко Т.А. з фізичної культури на тему «Професійно-прикладна фізична підготовка» (16.12.2015р.), викладачем Терещенко І.В. з фізичної культури на тему «Професійно-прикладна фізична підготовка» (17.12.2015р.).

Взяли участь у засіданні секції бібліотекарів професійно-технічних навчальних закладів м. Миколаєва на базі обласної бібліотеки для юнацтва з питань організації виставкової діяльності, створення буктрейлерів, робота за таблицями ББК, проведення психолого-тренінгових занять, 12.04.2016р.

Проведено спільний науково-практичний семінар: «Психолого-педагогічні аспекти розвитку професійної компетентності педагогів ПНЗ» разом з Білоцерківським інститутом неперервної професійної освіти та навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області, 14.06.2016 року.

23.06.2016р. - участь у всеукраїнському телемості «Конституція – основа життєдіяльності професійно-технічного навчального закладу України», у співпраці з НМЦ ПТО, ПТНЗ Миколаївської, Хмельницької, Волинської, Чернігівської, Луганської, Донецької областей.

Підготовлено навчально-методичні матеріали з метою підготовки кваліфікованих робітників для Центру зайнятості з професій «Перукар (перукар-модельєр)» (кваліфікація: перукар), «Манікюрник» (кваліфікація: 2 розряд ІІ клас; 3 розряд І клас), «Педикюрник» (кваліфікація: 2 розряд ІІ клас; 3 розряд І клас), «Кравець» (кваліфікація: 2-3 розряд), «Адміністратор» (кваліфікація: адміністратор), «Закрійник» (кваліфікація: IV розряд), «Візажист» (кваліфікація: візажист), «Візажист-стиліст» (кваліфікація: візажист-стиліст), «Вишивальник» (кваліфікація: 1-2 розряд), «Фотограф (фотороботи)» (кваліфікація: 3 розряд).

Здійснювалась навчально (науково) - методична робота на рівні начального закладу – впровадження ДСПТО з професії 7344 Фотограф (фотороботи).

Вивчено, узагальнено та впроваджено актуальний педагогічний та виробничий досвід. Підготовлено до друку та видано методичні матеріали:

 

Мазуренко С.Л.

Інструкційні карти з професії "Кравець", базовий, 2-3 розряд, 2016р.

Кругляк І.В.

Створення колекції одягу з урахуванням джерела натхнення, 2016р.

Галюк О.М.

Майстер-класи "Лялька-мотанка", "Виготовлення мака (квітки з тканини)", "Оригамі із тканини", 2016р.

Губарь О.О.

Виготовлення чоловічого жилету на підкладці, 2016р.

Вольгушина І.О.

Обробка виробів на синтепоні, 2016р.

Величко І.В.

Опорні конспекти з предмета "Цифрові та компьютерні технології у фотовиробництві", 2016р.

Терещенко І.В.

Роль фізичної культури в системі ПТНЗ, 2016р.
Гурток спортивного напрямку "Легка атлетика", 2016р.

Белоусова Т.П.

Електронний підручник з предмета "Психологія та етика виробничих відносин", 2016р.

Миронова І.О.

Електронний підручник з предмета "Українська мова (за професійним спрямуванням)", 2016р.

Рибачек Л.Т.

Електронний підручник з предмета "Соціологія", 2016р.

Содіна І.Г.

Англійська мова (за професійним спрямуванням). Збірник текстів і завдань для практичних занять, 2016р.

Просолович С.М.

Опорні конспекти з предмета "Основи правових знань", 2016р.

Маляран Н.С.

Використання ІКТ на уроках фізичної культури, 2016р.
Гурток спортивного напрямку "Волейбол", "Настільний теніс", 2016р.

Карпенко Т.А.

Використання методу колового тренування на уроках фізичного виховання, 2016р.

Карпенко В.П.

Опорні конспекти з предмета "Основи трудового законодавства", 2016р.

 

 

Мазуренко С.Л.

Інструкційні карти з професії "Кравець", базовий, 2-3 розряд, 2016р.

Кругляк І.В.

Створення колекції одягу з урахуванням джерела натхнення, 2016р.

Галюк О.М.

Майстер-класи "Лялька-мотанка", "Виготовлення мака (квітки з тканини)", "Оригамі із тканини", 2016р.

Губарь О.О.

Виготовлення чоловічого жилету на підкладці, 2016р.

Вольгушина І.О.

Обробка виробів на синтепоні, 2016р.

Величко І.В.

Опорні конспекти з предмета "Цифрові та компьютерні технології у фотовиробництві", 2016р.

Терещенко І.В.

Роль фізичної культури в системі ПТНЗ, 2016р.
Гурток спортивного напрямку "Легка атлетика", 2016р.

Белоусова Т.П.

Електронний підручник з предмета "Психологія та етика виробничих відносин", 2016р.

Миронова І.О.

Електронний підручник з предмета "Українська мова (за професійним спрямуванням)", 2016р.

Рибачек Л.Т.

Електронний підручник з предмета "Соціологія", 2016р.

Содіна І.Г.

Англійська мова (за професійним спрямуванням). Збірник текстів і завдань для практичних занять, 2016р.

Просолович С.М.

Опорні конспекти з предмета "Основи правових знань", 2016р.

Маляран Н.С.

Використання ІКТ на уроках фізичної культури, 2016р.
Гурток спортивного напрямку "Волейбол", "Настільний теніс", 2016р.

Карпенко Т.А.

Використання методу колового тренування на уроках фізичного виховання, 2016р.

Карпенко В.П.

Опорні конспекти з предмета "Основи трудового законодавства", 2016р.

 

   Пройшли курси підвищення кваліфікації на базі МОІППО:

2015 рік

І семестр 2016 року

План

Факт

План

Факт

5

5

3

3

 

 

 

 

 

 

Курсове підвищення кваліфікації викладачів на базі Університету менеджменту освіти (ІПО ІПП м. Біла Церква).

2015 рік

І семестр 2016 року

План

Факт

План

Факт

 

 

7

7

 

 

 

 

 

 

Курсове підвищення кваліфікації майстрів в/н на базі Університету менеджменту освіти (ІПО ІПП м. Біла Церква).

2015 рік

І семестр 2016 року

План

Факт

План

Факт

 

 

11

11

 

 

 

 

 

 

Курсове підвищення кваліфікації  на базі УМО м. Київ (керівні кадри)

2015 рік

І семестр 2016 року

План

Факт

План

Факт

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

Колектив брав участь в обласних педагогічних читаннях на тему «Продуктивний урок – орієнтир сучасного педагога», 17.02.2016 року; виставці методичних напрацювань ДНЗ «Миколаївське  ВПУ технологій та дизайну». Участь у засіданнях секцій педагогічних працівників: предметів гуманітарного циклу (Миронова І.О., Зайва Л.Г., БелоусоваТ.П., Рибачек Л.Т., Карпенко В.П.); предметів «Фізичне виховання», «Захист Вітчизни» та «Охорона праці» (Карпенко Т.А.); професій легкої промисловості (Кравченко Л.О., Мазуренко С.Л., Нипошенко І.С.).

За результатами атестації на рівні навчального закладу – відповідають раніше встановленому 12 тарифному розряду майстри в\н Кругляк І.В., Мазуренко С.Л., Нипошенко І.С., Кравченко Л.О. Відповідає раніше встановленій кваліфікаційній категорії «провідний спеціаліст» бібліотекар Каніщева І.О. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» викладачам Вольгушиній І.О., Величку І.В., Просолович С.М., Содіній І.Г. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії» Галюк О.М., Терещенко І.В., Маляран Н.С. Встановлено 10 тарифний розряд майстру в\н Карбовничій Н.О. Встановлено 10 тарифний розряд керівникам гуртків спортивного напрямку Маляран Н.С., Терещенко І.В. Встановлено 11 тарифний розряд майстру в\н Губарь О.О., 12 т.р. майстру в\н Галюк О.М. На обласному рівні за результатами атестації - відповідають раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» викладачі Белоусова Т.П., Зайва Л.Г., Рибачек Л.Т., Карпенко В.П., Краченко Л.О., Нипошенко І.С., Карпенко Т.А. Відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «майстер виробничого навчання ІІ категорії» майстер в\н  Мазуренко С.Л. Відповідають раніше присвоєному педагогічному званню «майстер виробничого навчання І категорії» майстри в\н  Кравченко Л.О., Нипошенко І.С. Відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «старший викладач» викладач Краченко Л.О. Відповідає раніше присвоєному педагогічному званню «старший викладач-методист» викладач Белоусова Т.П. Присвоєно педагогічне звання «старший викладач» викладачам Зайвій Л.Г., Карпенко В.П., Карпенко Т.А., Рибачек Л.Т.

Загальний висновок про результативність методичної роботи у поточному навчальному році:

Ефективно працював колектив в минулому році над впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховний процес. Створено базу даних комплексно-методичного забезпечення на електронних носіях. Використовувався скап-зв'язок з навчальними кабінетами та майстернями, оновлювався сайт методичної роботи – віртуального методичного кабінету http://www.mvputd.edukit.mk.ua/.

Колектив брав участь у вебінарах Всеукраїнського та обласного рівня. Педагогічний колектив підвищував свій професійний та методичний рівень шляхом самоосвіти, участі у семінарах, майстер-класах.

 

 

навчально-теоретична робота

 

 На виконання річного плану роботи училища на 2015-2016 н.р. навчальною частиною була проведена наступна робота у навчальному році  за такими напрямками:

-  контроль за виконанням навчальних планів і програм;

-  дотримання єдиних вимог до ведення навчально-плануючої документації;

-  здійснення моніторингу за рівнем навчальних досягнень учнів.

По першому напрямку: на початок навчального року були розроблені та погоджені у методичному центрі навчальні плани з усіх професій. Згідно робочих навчальних планів був розроблений графік навчального процесу і розклади занять для всіх груп.

За виконанням навчальних планів і програм, моніторингом навчальних досягнень учнів здійснювався постійний контроль: 2-3 рази протягом семестру перевірялись журнали теоретичного навчання і робились зауваження викладачам як в усній, так і в письмовій формі в кінці журналів, записи годин в журналах відповідають обліку годин в розкладі і відповідно стандартам. 

В кінці навчального року були перевірені журнали теоретичного і виробничого навчання, табелі вичитаних годин, екзаменаційні та залікові відомості, протоколи поетапних (державних) кваліфікаційних атестацій, протоколи державних кваліфікаційних комісій. Проведений аналіз показав, що всі викладачі і майстри в/н виконали навчальні плани і програми з усіх предметів, професій і спеціальностей за навчальний рік  згідно навчального плану.

По другому напрямку щодо дотримання єдиних вимог до ведення навчально-плануючої документації:

Викладачами ІІ ступеня була розроблена навчально – плануюча  документація згідно стандартів з кожної професії і предмету, викладачами ІІІ ступеня скориговані науково-методичні комплекси з урахуванням регіонального компоненту, які були розглянуті на засіданнях методичних комісій і  затвердженні в установленому порядку.

Перевірка журналів показала:

-  викладачі, в цілому, дотримуються єдиних вимог;

-  своєчасно та охайно оформлюють форму № 2 з урахуванням поточних, тематичних і контрольних оцінювань;

-  записи тем з кожного предмету відповідають типовим навчальним програмам.

По третьому напрямку: здійснювався моніторинг за рівнем навчальних досягнень учнів, який  дає можливість порівнювати показники успішності учнів протягом всього періоду навчання, аналізувати динаміку якості знань учнів  на всіх етапах контролю.

Видом контролю на ІІ ступені згідно навчальних планів в І семестрі були ПКА на ІІ курсі в групах перукарів (кваліфікація перукар 1-го класу); в ІІ семестрі були ПКА та ДКА на І і ІІ курсах в групах перукарів, кравців, фотографів. Тести контрольних завдань були погоджені на засіданнях методичних комісій перукарського мистецтва та швейного виробництва. Всі контрольні роботи і документація по проведенню цих робіт були своєчасно здані і учбову частину викладачами.

Аналіз результатів показав, що рівень навчальних досягнень учнів гр. № 207-208 залишився на одному рівні – 8,5; в групах № 107-108, № 109-110, № 113-114 підвищився відповідно на 0,2 б.; 0,3 б.; 0,4 б., в гр. № 209-210, № 211-212 і № 111-112  показник знизився відповідно на 0,2 б.; 0,2 б.; 0,4 б.

В кінці цього навчального року проводився ще один вид моніторингу якості знань учнів – зріз знань з предметів професійно-теоретичної підготовки в групах перукарів

І курсу.

На ІІІ ступені атестація учнів  проводилась  у вигляді екзаменаційної сесії, для проведення якої були розроблені тексти екзаменаційних білетів і теми курсових та дипломних робіт, які були затверджені на засіданнях методичних комісій швейних дисциплін та перукарського мистецтва.

Аналіз показав, що за результатами зимової та літньої екзаменаційних  сесій серед груп техніків-конструкторів кращі результати показала група № 301-302/ 401-402 (81,2 % - 88,3%); група № 303-304/ 403-404 показала нижчий результат (66,7% - 78,4%), але за результатами моніторингу якість знань в обох групах підвищується

На достатньому рівні  (55% - 58%) показники якості знань в групі № 405-406 техніки-технологи. На високому рівні (90% - 88,8%) виявили знання учні групи

№ 409-410 за спеціальністю «Перукарське мистецтво та декоративна косметика»

Моніторинг за рівнем навчальних досягнень учнів здійснюється не тільки протягом навчального року а всього періоду навчання.


 

 виховна робота  

 

Виховна робота ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» спрямована на реалізацію Закону України «Про освіту», «Про Професійно-технічну освіту», Концепції про права дитини, Конституції України, державних національних програм, Статуту, правил внутрішнього розпорядку.

Головна увага приділяється формуванню особистості учня, розвитку його професійних здібностей, забезпеченню результативності та свідомого ставлення до здоров'я, формуванню засад здорового способу життя, збереженню і зміцненню фізичного та психічного здоров'я учнів.

Напрямками виховної роботи є: національно-патріотичне  виховання, правове та превентивне виховання, художньо-естетичне виховання, екологічне виховання, трудове виховання, фізичне виховання.

Для соціальної адаптації у подальшому професійному житті та вихованні законослухняного громадянина велике значення має дотримання положень Статуту навчального закладу та правил внутрішнього розпорядку. Відвідування учнями навчальних занять є одним з основних пунктів цих правил. В училищі відпрацьований механізм щоденного контролю за відвідуванням занять учнями: ведення журналу відвідування. Стан відвідування учнями навчальних занять контролюється на різних рівнях: черговими учнями та майстром в/н, фіксується в журналі відвідування; розглядається на інструктивно-методичних нарадах, доводиться до відома батьків.

Основними напрямами виховної роботи в училищі є:

Патріотичне і громадянське виховання – здійснюється з метою вироблення національного патріотизму, глибокого розуміння учнями громадянського обов'язку, пошани до Конституції України, державних символів.

Виконуються рекомендації щодо порядку використання Державної символіки. Створено відповідні куточки в фойє училища, бібліотеці, музейній кімнаті і в кожному кабінеті та майстерні. Проводиться велика робота щодо роз'яснення учням ідейної суті державних символів і правил їх використання, традицій, виховується позитивне ставлення до Державних символів України.

У грудні 2015 р. учнівським колективом навчального закладу було проведено акцію доброти до дня Св. Миколая – збір солодких подарунків для дітей, батьки яких загинули під час виконання бойових завдань в зоні проведення АТО.

До Дня пам'яті та примирення і Дня перемоги учнівський і педагогічний колективи Швейного відділення виготовили 150 пам’ятних символів у вигляді квітів маку.

21 травня 2016 р. театр моди «Елегант» та представники учнівського самоврядування  навчального закладу взяли участь у масовій ході, присвяченій Дню Європи, де представили країну Європейського союзу – Румунію.

Театр мод «Елегант» взяв участь у параді вишиванок до дня міста Миколаєва та дня Вишиванок.

Правове та превентивне виховання

На початку навчального року було укладено договори співпраці між навчальним закладом та службою у справах дітей, з кримінальною міліцією у справах дітей Заводського РВ ММУ УМВС України в Миколаївській області . Затверджено  план роботи Ради профілактики правопорушень серед учнів навчального закладу та сформовано її склад.

 Правове та превентивне виховання спрямоване не тільки на поінформованість учнів про міжнародні та державні акти, що гарантують і забезпечують права і свободи людини, але й на вироблення стійких навичок застосування цих законодавчих положень.

Протягом навчального року з учнями навчального закладу майстрами в/н, викладачем «Основ правознавства» проведено ряд заходів правоосвітнього та правовиховного характеру, які спрямовані на забезпечення захисту прав дитини:

Кінолекторій «Права людини» для учнів І – ІV курсів;

Анонімне анкетування для учнів І-ІІІ курсів «Маю право знати…» щодо розуміння різних галузей права;

Зустріч провідних бібліотекарів Миколаївської Обласної юнацької бібліотеки з учнями 101-102, 103-104, 105-106 груп і проведення години спілкування на тему: «Декларація прав людини»;

-  В бібліотеці організовано перегляд періодичних видань та тематичну виставку літератури «Правовий навігатор». Розділи виставки: «Щаслива родина – успішна Країна», «Заговори, щоб я тебе побачив», «Як уникнути біди»;

-  Зустріч з інспектором групи профілактичної роботи Управління ДАІ в Миколаївській області Волгіною Ю.М. «Права і відповідальність громадян на автодорогах»;

-  Проведення брейн-рингу по трудовому законодавству серед учнів 211-212 групи, 309-310 групи, 405-406 групи;

-  Проведення відкритого бінарного уроку «Подружжя, батьки, діти. Соціологія сім’ї» (Основи правових знань, Соціологія)  з учнями 405-406, 301-302, 303-304 груп.

Трудове виховання, яке має важливе значення в умовах нових суспільних відносин і провідним завданням якого є соціалізація особистості, вироблення активної позиції у набутті трудових навичок. Усвідомлення необхідності здобуття необхідних знань для майбутньої професії. 

10 учнів І курсу швейного відділення взяли участь в І (училищному) етапі Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів Миколаївської області з професії «Кравець», переможці якого були допущені до участі у ІІ (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів Миколаївської області з професії «Кравець».

З учнями І курсу Перукарського відділення була проведена олімпіада з предметів професійно-теоретичної підготовки.  

Учні  ІІІ і ІVкурсів  - переможці регіональних творчих фахових конкурсів професійної майстерності компанії  Estel professional та учасники Всеукраїнських конкурсів.

Протягом листопада – грудня 2016 р.  в Миколаївському  обласному інституті післядипломної педагогічної освіти була відкрита фотовиставка учнів з професії «Фотограф (Фотороботи)», на якій було представлено 58 фоторобіт.

Учні І і ІІІ курсів швейного відділення виготовили танцювальні костюми для дитячих хореографічних колективів благодійного фонду «Доброта і довіра».

 

Моральне виховання, мета заходів якого є у виробленні потреби поводити себе згідно з моральними нормами, прийнятими в суспільстві: бесіда – диспут про етику поведінки «Мистецтво спілкування», бесіда з елементами тренінгу з учнями І-ІV курсу на тему: «Планета толерантності», «Толерантність у нашому житті».

Художньо-естетичне виховання – складова частина виховного процесу, безпосередньо спрямована на формування здатності сприймати і перетворювати дійсність за законами краси в усіх сферах діяльності людини.

Протягом навчального року проводились виховні заходи, спрямовані на розвиток в учнів естетичних почуттів та естетичного смаку:

· конкурс композицій з природних матеріалів «Дивосвіт творчості і сяє і живе»;

· вітальний вечір до Дня працівників освіти «Педагог – це скарбниця істини, краси й добра»;

· шоу-година до свята Нового Року «Новий рік крокує по планеті».

· Святкове привітання до міжнародного жіночого дня «Я вірю – всі Жінки прекрасні…»

· перегляд  вистав Миколаївського художнього академічного російського драматичного театру «Инкогнито из…», «А сыновья уходят в бой», «Гарнир по-фракцузски».

· конкурс краси «Міс Весняна Красуня-2016»;

· участь учасниць театру моди «Елегант» в параді наречених до дня міста Миколаєва.

Екологічне виховання, завдання якого є формування в учнів усвідомлення того, що людина — частина природи, почуття відповідальності за стан навколишнього середовища, виховання культури поведінки, формування практичних вмінь та навичок дбайливого ставлення до природних багатств - заходи «День довкілля» з утримання закріпленої за училищем території у належному екологічному стані. Проведення уроку пам’яті, присвяченого жертвам Чорнобильської трагедії  «Чорнобиль-народна рана».

 Фізичне виховання, спортивна робота  має на меті утвердження принципів здорового способу життя, що впливає на загальне підвищення стану здоров'я українського суспільства та без якого повноцінний розвиток учнівської молоді неможливий.

Протягом навчального року з учнями проводилася робота щодо:

пропаганди  здорового способу життя  - заняття за програмою «Профілактика ВІЛ/ІПСШ та формування відповідальної безпечної поведінки серед молоді»; проведення загально училищної акції до Міжнародного День відмови від куріння «Куріння чи здоров’я – обирайте самі»;  

з метою підвищення цінності інституту сім'ї – заняття за програмою «Усвідомлене та відповідальне батьківство»; проводяться зустрічі лікарів (нарколога, гінеколога) з учнями, ознайомлення з відповідною літературою;

підтримка фізичного розвитку, функціональне удосконалення організму, навчання основним життєво важливим руховим навичкам, вмінням і зв'язаних із ними знаннями для успішної наступної професійної діяльності – відкриття та закриття  Спартакіади училища за 2015-2016 навчальний рік, свято, присвячене Олімпійському дню

З року в рік в МВПУТД  ведеться активна систематична позаурочна робота учнів в  спортивних гуртках. На обласних спортивних змаганнях з усіх видів спорту учні  посідають призові місця, а саме:  легка атлетика - І місце, шахи - І місце,  настільний теніс - І місце, волейбол – І місце.    За підсумками XVМолодіжних спортивних ігор серед учнів ПТНЗ області учні посіли почесне І місце.

З метою організації дозвілля учнів на базі училища працюють гуртки: «Фотоаматор», «Художня вишивка» та модельно-хореоргафічна студія «Елегант».


професійно-практична підготовка

 

Протягом І семестру 2015/2016 н.р.  з метою виконання державного замовлення на 2016 рік  укладено договори про надання освітніх послуг у сфері професійно-технічної освіти між навчальним закладом і замовником робітничих кадрів за професіями та спеціальностями:

-  5141 «Перукар (перукар-модельєр)» - 120 чол.;

-  7433 «Кравець» - 90 чол.;

-  7344 «Фотограф (фотороботи)». 4112 «Оператор комп’ютерного набору» - 30 чол.;

-  5.05160203 «Моделювання та конструювання промислових виробів» - 30 чол.;

-  5.05160201 «Швейне виробництво» - 20 чол.;

-  5.02020702 «Перукарське мистецтво та декоративна косметика» - 20 чол.

Учні швейного та перукарського відділень протягом навчального року проходили виробничу, технологічну та переддипломну практику на підприємствах

м. Миколаєва, а саме: ТОВ «ШП «Новий стиль», ТОВ «Марсана», ФОП «Курючкіна І.В.», ТОВ «Торгово-промислова компанія «БІМС», ФОП «Садурська Н.Ю.»,

ФОП «Виверець С.О.»,  ПП «Дайм-Трейд», ФОП «Бандура О.О.»,  ФОП «Немеш С.Ю.»,  ФОП «Жирнова С.О.»,  ФОП «Савченко І.М.»,  ФОП «Судьєва С.А.», 

ФОП «Крилов А.А.»,  ФОП «Іванов В.Ю.»,  ПП «Служба реклами Деменських», 

ТОВ Перукарня «Чаруня»,  ФОП «Рафаловська О.В.», де виконували роботи різного рівня складності згідно навчальних програм. Тісна та плідна співпраця з соціальними партнерами - замовниками дає можливість забезпечити вивчення учнями встановлених на підприємстві вимог експлуатації технічних засобів, використання сировини, матеріалів та застосування інструментів, виконання правил внутрішнього трудового розпорядку, охорони праці і техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та інших норм і правил; якісне проведення виробничої, технологічної та переддипломної практики для підготовки кваліфікованих та висококваліфікованих робітників.

Навчальні майстерні та лабораторії навчального закладу відповідають сучасним вимогам, а саме: оснащена матеріально-технічна база обладнанням, засобами малої механізації, в яких виконуються правила техніки безпеки та охорони праці. Це дає змогу проходити практику в навчальних приміщеннях, наближених до умов підприємств - соціальних партнерів.

Протягом навчального року в навчальному закладі були проведені конкурси фахової майстерності серед учнів з професії 7433 «Кравець», кваліфікація: 4 розряд та «Перукар (Перукар-модельєр)», кваліфікація: перукар, перукар 2 класу, з метою виявлення рівня знань спеціальних предметів, умінь та навичок професійно-практичної підготовки. Традиції проведення конкурсів розвивають зацікавленість учнів у професії, підвищують професіоналізм. Учні мають можливість реалізувати себе, показати високий рівень знань, умінь та навичок, оцінити свої сили і можливості, отримати професійну оцінку компетентного журі.

Згідно Постанови від 27.08.2010р. № 784 «Про затвердження Порядку працевлаштування випускників професійно-технічних навчальних закладів, підготовка яких проводилася за державним замовленням» працевлаштування випускників виконується за двосторонніми договорами, укладених між навчальним закладом і замовником (соціальним партнером), а також багатосторонніми  договорами для забезпечення випускників першим робочим місцем. У 2015/2016 навчальному році було випущено 301 чол.:

кваліфікованих робітників:

-  «Перукар ( перукар - модельер )» - 118 чол.

-  «Кравець» - 57 чол.

-  «Кравець», 7435 «Закрійник» - 28 чол.

-  «Фотограф (фотороботи)» - 29 чол.

-  молодших спеціалістів:

-  «Швейне виробництво» - 20 чол.

-  «Моделювання та конструювання промислових виробів» - 29 чол.

-  «Перукарське мистецтво та декоративна косметика» - 20 чол.

За результатами випуску:

вступ на навчання, на курси цільового призначення, вступ до ВНЗ - 232 чол.

працевлаштування - 41 чол.

декретна відпустка - 24 чол.

інше - 4 чол.

Випускники за спеціальностями: «Моделювання та конструювання промислових виробів» та «Швейне виробництво» розробили творчі колекції одягу «Марсала», «Богемія», «Dream Flover» під керівництвом майстрів виробничого навчання Удовенко Л.В., Кругляк І.В., Вольгушиної І.О. Молодші спеціалісти за спеціальністю «Перукарське мистецтво та декоративна косметика» виконували видовищні зачіски в різноманітних стилях з урахуванням джерела натхнення.

Таким чином, навчальний заклад веде якісну підготовку кваліфікованих та висококваліфікованих робітників, які конкурентоспроможні на ринку праці.

 

робота психологічної служби


Робота практичного психолога ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» базується на нормативно-правовій основі: Конституцією України,  Законом України «Про освіту», «Загальною Декларацією Прав Людини», «Конвенцією про права дитини», Постановою Президії Верховної Ради України «Про деякі заходи щодо психологічного захисту особистості», Законом України “Про загальну середню освіту, Програмою Президента «Діти України», Державною національною програмою «Освіта. Україна ХХІ століття», Наказом МО України  № 1/9-305 від 01.04.1994 р. «Положення про психологічну службу», «Етичного кодексу товариства психологів України», чинного законодавства. Закон України «Про освіту», Закон України «Про Професійно-технічну освіту», Положення про психологічну службу системи освіти України, План заходів щодо розвитку психологічної служби на період до 2017 року, у роботі також враховуються:лист МОНУ від 11.03.2014 № 1/9-135 «Про надання психологічної допомоги учасникам навчально-виховного процессу», лист МОНУ від 28.03.2014 № 1/9-179 «Щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед учнів», лист МОІППО від 23.09.2014 № 1022/15-22 «Про організацію роботи працівників психологічної служби щодо покращення психологічної адаптації дітей вимушених переселенців у навчальних закладах Миколаївської області», Лист МОНУ від 26.07.2012 р. N 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу  в умовах інклюзивного навчання», Лист МОНУ від 28.10.14 № 1/9-557 «Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей», Етичний кодекс практичного психолога. Враховуються також підсумкові документи роботи МОІППО, НМЦ ПТО в Миколаївській області та даного навчального закладу.

Головна мета роботи практичного психолога:  психологічний супровід учнівської молоді в період професійного навчання, сприяння забезпеченню необхідних умов їх особистісного та професійного становлення; створення оптимальних умов для гармонійного розвитку кожного учасника навчально-виховного процесу.

Основні задачі практичного психолога:

- сприяти повноцінному й інтелектуальному розвитку учнів;

- забезпечити індивідуальний підхід до кожного учня на основі його психолого-педагогічного вивчення;

- допомагати учням в життєвому самовизначенні, виборів шляхів самореалізації та професійному розвитку.   

 Основні напрямки роботи:

1. Психологічний супровід розвитку учнів.

2. Консультативно - методична допомога з питань навчання і виховання дітей.

3. Надання своєчасної психологічної допомоги учням, батькам,

викладачам,  майстрам в/н.

4.  Виявлення і  розвиток обдарованих і здібних учнів.

5.  Психологічний супровід дітей-сиріт, дітей, які позбавлені батьківського піклування, учнів, які потребують особливої педагогічної і психологічної уваги.

6.  Вивчення мікроклімату в учнівському та педагогічному колективах.

7.  Створення умов для соціально-психологічної адаптації учнів в умовах ВПУТД.

8.  Превентивне виховання, метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя, профілактика тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії, венеричних захворювань та ВІЛ/СНІДу.

Головними формами діяльності практичного психолога є: психодіагностична і консультативна робота, корекційно-відновлювальна і розвивальна діяльність, просвіта, навчальна діяльність, організаційно-методична робота і  зв'язки з громадськістю.

Тема самоосвіти: «Особливості психологічного супроводу учнів з проблемами в розвитку інтелектуальної, емоційної та поведінкової сферах».

Психодіагностична робота була спрямована на поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів, їх індивідуальних особливостей, пізнавальних та емоційно-вольових процесів, вивчення міжособистісних стосунків в групах та причин порушень у навчанні та поведінці. За наслідками обстеження сформовані висновки та рекомендації. 

Протягом навчального року були відвідані уроки теоретичного та виробничого навчання,  з метою вивчення психологічного мікроклімату в колективі, особливостей поведінки учнів, взаємовідносин між учнями в групі та з викладачами та майстрами в/н. 

Психодіагностика індивідуальна:

 Охоплено осіб (учнів) – 62

Тематика діагностики:

· «Експрес- діагностика Г. Айзенка характерологічних особливостей особистості»;

· методика «Автопортрет»;

· Методика діагностики самооцінки психічних станів (за Г. Айзенком);

· Методика показників та форм агресії (за методикою А.Басса та А. Дарки, адаптація О.Осницького);

· Методика Г Айзенка – ЕРQ;

· Проективна методика «Мій внутрішній світ»;

· Методика виявлення комунікативних і організаторських схильностей;

· Тест «Шкала самооцінки»;

· Проективна методика «Неіснуюча тварина».

Психодіагностика групова:

 Охоплено учнів – 20 груп ( 480 учнів)

 Тематика діагностики:

· Анкетування учнів нового контингенту «Я – учень МВПУТД»;

· Анкетування «Ваш професійний вибір»;

· Методика діагностики самооцінки психічних станів ( за Г. Айзенком);

· Методики Г. Айзенка – ЕРQ;

· Експрес-діагностика Г. Айзенка характерологічних особливостей особистості;

· Методика визначення міжособистісних і міжгрупових відносин  («Соціометрія» Дж. Морено);

· Опитувальник «Мій шлях широкий»;

· Тест «Матриці Равена»;

· Проективна методика «Неіснуюча тварина».

Консультаційна робота спрямовувалася на формування у викладачів, майстрів виробничого навчання,  батьків, учнів необхідних знань і закономірностей психофізіологічного розвитку на різних вікових етапах, подолання кризових ситуацій , надання практичних порад з питань виховання особистості в сім’ї, попередження можливих порушень у становленні особистості. 

Консультативна робота включала проведення індивідуальних і групових консультацій учнів з проблем навчання, життєвого і професійного становлення, питань взаємин з однолітками, батьками, педагогами, самовиховання і саморозвитку.

Тематика консультацій з учнями:

1.    Взаємовiдносини з одногрупниками.

2.    Самодисципліна і тайм менеджмент.

3.    Взаємовідносини з батьками, родичами, опікунами.

4.    Надання індивідуальної консультації та рекомендацій після проведених діагностичних методик.

5.    Проблеми особистого характеру: побачення, кохання, стосунки, сімейні відносини.

6.    Подолання емоцiйного напруження у спiлкуваннi.

7.    Взаємовiдносини з одногрупниками,  поведiнка в групi.

8.    Контроль емоційного стану.

9.    Підвищення  мотивацiї навчання.

10.   Вироблення стратегій подолання депресивного стану.

11.   Вироблення оновлених моделей поведінки в групі.

12.   Обов’зки лiдера учнiвського самоврядування.

13.   Страх сцени.

14.   Пiдвищення самооцiнки.

Тематика консультацій з педагогами:

1.    Робота з ученицею з підвищеним рівнем тривожності.

2.    З’ясування психiчного стану ученицi.

3.    Методи роботи з гіперактивним учнем.

4.    Методи та форми роботи з ученицею, яка має труднощі у навчаннi.

5.    Підвищення мотивації навчання учнів.

6.    Вирiшення конфлiктних ситуацiй в групi.

7.    Проблеми в особистому життi учнів групи.

Корекційно-відновлювальна робота – корекційно-відновлювальна та розвивальна робота з учнями, які потребували корекції за результатами діагностики здійснювалася у формі психолого-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці.

Групова корекційно-відновлювальна робота проводилася за програмами:

1. «Профілактика ВІЛ/ІПСШ та формування відповідальної безпечної поведінки серед молоді».

2. Програма занять для учнівської молоді, що сприяє розв’язанню проблем працевлаштування та зайнятості «Від мрії до реальності».

3. Програма спецкурсу для учнівської молоді «Усвідомлене та відповідальне  батьківство».

Організаційно–методична робота передбачала підготовку до здійснення діагностичної, корекційно-розвивальної та відновлювальної, консультаційної, просвітницької та профілактичної діяльності. 

 

робота бібліотеки

 

У  своїй діяльності бібліотекар  керується наступними  нормативно - правовими документами:

- Конституція України ( Основний Закон);

- Закон України "Про освiту";

Закон України «Про бібліотеку та бібліотечну справу»;

- Закон України «Про державну мову України»;

- Закон «Про професійно-технічну освіту»;

- Положення про бібліотеку профтехзакладу;

- Концепція Державної цільової Національно-культурної програми створення єдиної інформаційної бібліотечної системи  «Бібліотека - XXI»;

- Нацiональної доктрини розвитку освiти України в XXI сторiччi;

- Концепцiї Державної цiльової програми пiдтримки та розвитку читання.

I.     Організація інформаційно-маркетингової діяльності

Основна функція роботи  бібліотекаря полягає в тому, щоб реалізувати завдання по накопиченню, систематизації та збереженню інформації для користувачів, надання безперебійного та зручного доступу до паперових  видів інформації,  мережі Інтернет та інших інформаційних ресурсів. Робота бібліотечного працівника основувалася на потребах та запитах читачів та користувачів як в традиційних, так і в інноваційних ресурсах.

Протягом року в бібліотеці використовувалася методика модернізації, впровадження сучасних інформаційно - комунікативних технологій бібліотечної діяльності.

  II.  Формування та збереження книжного фонду

1.    Робота по накопиченню  електронних носіїв за різною тематикою.

2.  Робота по створенню інформаційних ресурсів:

-  створено книжковий фонд на електронних носіях;

-   створено електронний фонд підручників та навчальних посібників.

3.    Зроблено:

-  паспортизація бібліотеки;

-  діагностика рівня забезпеченості учнів підручниками (75%).

4.  Робота з традиційними – паперовими - носіями інформації:

-  регулярна розстановка книг у фонд книгосховища;

-  з індикаторами цінної, учбової літератури та літератури з МБА: ( отримано 36 примірників літератури по МБА);

-  вилучення з книжкового фонду застарілої, дублетної та пошкодженої літератури (вилучено та підготовлено на списання близько 100 примірників);

-  редагування дитячої  літератури;

-  робота по наповненню книжкового фонду розділювачами відповідно до ББК (бібліотечної класифікації);

-  робота з обліковою документацією (сумарна та інвентарна книга, книга обліку літератури тимчасового використання);

-  контролювалась робота з читацькою заборгованістю;

-  робота з  «Зошитом книг, прийнятих від читачів, замість загублених»;

-  робота з реєстраційною  картотекою читачів, періодичних видань, замовлень,  тематичних висловлювань, виховних заходів та МБА;

-  робота з інвентаризації учбової літератури;

-  організована передплата газет та журналів - двічі на рік -  та контроль за їхньою доставкою;

-  організовано річну передплату обласної газети «Відкритий урок»;

-   підготовка актів про отриману або вилучену з бібліотечного фонду літературу;

-  аналіз інвентаризації бібліотечного фонду;  

-  проведений облік електронних тематичних  дисків;

-  проведена інвентаризація формулярів читачів;

-  заохочення до бібліотечної роботи учнівський актив.

5.    Проведено:

-  робота зі створення структури бібліотечного фонду підручників МВПУТД  на 01.09. 2015р.

6.  Створено:

-  Інтернет-ресурси для викладачів та учнів  з питань правової освіти     «ПТО: нормативно-правове регулювання».

-  фонд-полицю передового сучасного досвіду викладачів, майстрів виробничого навчання «Від ідеї - до успіху!»

-  довідково-бібліографічний апарат з питань краєзнавства за темами:

§ Козацтво на Миколаївщині;

§ Знатні земляки рідного краю;

§ Відважні сини краю.

-  папка-досьє з історії, економіки, культури, екології рідного краю     «Славетне місто  Миколаїв!»

 ІІІ. Організація каталогів

1.  Робота по створенню інформаційних ресурсів:

-  створено електронний каталог книжкового фонду бібліотечних ресурсів та електронний каталог підручників та навчальних посібників.

2. Проведено редагування та наповнення усіх каталогів та картотек.

3. Організовано відвідування та затвердження плану сумісної діяльності з бібліотечним  абонементом, який знаходиться за дресою: вул. Потьомкінська, 37;

4.  Ознайомлення з каталогами та автоматизованими бібліотечними програмами

обласних бібліотек: Науково-педагогічної, Юнацької, Дитячої.

5. Використання в роботі  електронного зведеного каталогу Обласної Науково педагогічної та   Обласної юнацької бібліотек та корпоративного каталогу

бібліотек міста.

 IV.  Інформаційно-бібліографічна робота

1.    Розширення та наповнення довідково-пошукового апарату бібліотеки інформаційними ресурсами, електронними носіями за актуальними темами та тематикою запитів користувачів.

2.    Своєчасне надання інформації користувачам у будь-якому вигляді

        ( традиційному або електронному).

3.    Залучення користувачів та пропагування  можливостей Інтернет для підвищення оперативності надання  інформаційних послуг.

4.    Інформування з питань модернізації та сучасного стану освіти абонентів індивідуальної інформації.

5.    Проведення бесід-консультацій по бібліографічному обслуговуванню читачів.

6.    Використання ІКТ при підготовці  різноманітних заходів;

7.    Підготовка до виступів на методичних секціях та семінарах:

§ «Нормативно-правове забезпечення  ІКТ в бібліотечній справі»;

§ «Формування інноваційної діяльності бібліотеки».

8.    Створення сайту бібліотеки «Бібліотека ДНЗ «МВПУТД» та робота з його наповненням.

9.    Складання тематичних рекомендаційних показчиків до знаменних дат.

V.    Наочні заходи популяризації літератури

 Назва заходу,   його форма

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Інформаційно-патріотичний стенд «Україна-нація героїв».

 Тематична експрес – полиця періодичних видань «Я-патріот!»

 Інформаційний навігатор «Легендарні імена Миколаївщини».

 Інформаційний  стенд «Наш друг-книга».

 Тематичний стелаж «Правова енциклопедія».

 Вернісаж  творчих робіт учнів «Руками створена краса».

 Тематична полиця «Увага! Актуально!»

 Презентація однієї книги «Бібліоволна».

 Тематичний куточок «Інновації в освітньому процесі».

 Презентаційна виставка з професійної орієнтації 

«Майбутнє починається сьогодні».

 

Оформлені книжкові полиці за напрямками виховної роботи:

Назва заходу

-патріотичне і громадянське виховання

1.

2.

3.

4.

5.

Україна – історії скарбниця.

Україна – теріторія єдності.

Моя земля – земля моїх батьків.

Моя квітуча Батьківщина.

Барви рідної мови.

правове та превентивне виховання

1.

2.

3.

4.

5.

Життя-це мить. Умій його прожити.

Хвороба способу життя.

Вибір є у кожного із нас.

Де шукати допомоги?

Крутими сходинками життя

екологічне виховання

1.

2.

3.

4.

5.

Людина і оточуючий світ.

Здорове покоління нового століття.

Природа - гармонія світу.

Скринька здоров’я.

Сім чудес України.

патріотичне і громадянське виховання

1.

2.

3.

4.

5.

Україна – історії скарбниця.

Україна – теріторія єдності.

Моя земля – земля моїх батьків.

Моя квітуча Батьківщина.

Барви рідної мови.

- моральне і художньо-естетичне виховання

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Живе лиш той, хто не живе для себе!

Пізнай себе.

Віддай людині крихітку себе!

Гармонія сімейного життя.

Хай зігрівається душа красою.

Живе лиш той, хто не живе для себе!

Пізнай себе.

Віддай людині крихітку себе!

 

з краєзнавства

1.

2.

3.

4.

5.

Миколаїв: історичний аспект.

Живлюща сила Емигії.

Видатні люди мого краю.

Сузір’я митців Миколаївщини.

Музеї Миколаєва.

 Книжкові виставки

     Книжкові виставки - це візитна картка бібліотеки. Вона займає провідне  місце  у структурі  бібліотечно-інформаційної діяльності.  Бібліотечне обслуговування в умовах відкритого інформаційного простору передбачає організацію раціонального обміну інформацією, створення умов для ефективного інформаційного спілкування і ознайомлення користувачів з цінностями світової культури.

   Саме книжкова виставка є засобом розкриття інформаційних ресурсів книгозбірні, відображає стиль бібліотеки і творчі можливості бібліотечних кадрів, адже це своєрідне мистецтво, результат творчої роботи бібліотекаря.

  В сучасних умовах бібліотечна виставка стає активним помічником і читача, і бібліотекаря в організації читання; їй притаманні  такі риси,  як актуальність, динамізм, оперативність.

                                      Назва заходу

1.

 

2.

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

5.

 

6.

 

7.

 

8.

 

9.

 

10.

 

11.

 

12.

 

13.

 

14.

 

15.

 

16.

 

17.

Моя Україна – демократична і вільна!

(До першого уроку).

Пізнай себе, свій рід та край.

 ( До 226-ї річниці  міста Миколаєва).

Книга трьох поколінь:

- Парад бабусісіних книжок.

- Мама, папа теж читають.

  -  Це читаю я!

  (Ретро-виставка до Дня Бібліотекаря).

З давнини віків.

 (До 1000-річчя з дня смерті  Великого князя Київського Володимира, хрестителя Київської Русі).

Живе велика Перемога у всі століття і роки!

     (До Дня визволення України від нацистських окупантів).).

Осінні фантазії .

(Вернісаж творчих робіт учнів з природного матеріалу). Геноцид українського народу.

(До Дня пам’яті жертв голодомору на Україні).

Віддай людині крихітку себе.

(До Дня толерантності).

СНІД не міф, а дійсність!

( До Дня боротьби зі Снідом).

Новий рік крокує по планеті.

( До новорічних свят та Різдва Христова).

Кохання не має минулого часу!

( До Дня Святого Валентина)

 «Молодь шанує Кобзаря».

 ( До 202-ої річниці з Дня народження Т.Г. Шевченко).

Чорнобиль. Загублений світ.

(До Дня Чорнобильської трагедії).

Дивовижний світ ікони.

( До Дня Великоднього свята).

Дивосвіт української літератури .

(До Всесвітнього Дня книги).

 «Хай буде пам'ять незгасима!»

( До 71-ї річниці з Дня Перемоги).

 «Мандруємо планетою казок»

(До Дня  захисту дітей).

  VI.     Культурно - масова робота

Назва заходу, його форма

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

Тематичний урок до 25-річчя проголошення Декларації  про Державний суверенітет України (1990рік).

                «Моя Україна – демократична і вільна!» 

Урок-презентація до 1000-річчя з дня смерті  Великого князя Київського Володимира (1015рік)

                   «З давнини віків».

Бібліотечне дефіле:

                       «Інтернет – імперія інформації».

  Основні теми:

  -  Від папірусу до CD – ROMу»

  -  Віртуальні бібліотеки.

  -  За книгою – в електронний світ.

  -  Бібліографія покоління NEXT.

  -  Комп’ютерленд.

4.

 

 

 

5.

 

 

6.

 

7.

 

8.

 

9.

 

10.

 

 

11.

 

12.

 

13.

 

14.

 

15.

 

16.

 

17.

 

18.

 

19.

 

20.

 

21.

 

 

22.

 

 

23.

 

24.

 

25.

 

26.

 

27.

 

28.

 

29.

 

30.

 

31.

 

32.

 

 

33.

   Бесіда до 150-річчя  з часу заснування Острозького Кирило-Мефодііївського  православного  церковного братства та братської бібліотеки (1865рік)

              «Бібліотечна гавань».

Літературний урок до 170 річчя з дня народження Івана Карпенко-Карого

                 «Життя моє-то творчості краплина».

 Вітальний вечір до Дня працівників освіти

     «Педагог – це скарбниця істини, краси й добра».

Конкурс  композицій з природних матеріалів                                               

 «Дивосвіт творчості і сяє і живе».

Бесіда – диспут про етику поведінки 

               «Мистецтво спілкування».

Урок-роздуми до теми АТО 

               «Цих днів не стерти з пам’яті людської».

Проведення уроку-реквієму до 70-річчя з дня завершення Другої світової війни

                «А пам’ять людська повертатиме нас».

  Свято-конкурс творчих  робіт учнів до Дня Святої Варвари:      

                 «Україна вишивана».

Музична година до 120-річчя  з дня народження Г.Верьовки

                «Пісня єднає людей на планеті».

Проведення години спілкування до Міжнародного Дня інвалідів                      

                «Навчи своє серце добру».

Організація та проведення шоу-години до свята Нового Року   

«Новий рік крокує по планеті».

Урок–презентація до Дня Соборності та Свободи України

           «Хай в серці кожної людини живе любов до України».

Урок-роздум до 80-річчя з дня народження В. Симоненка

           « Життя - коротке, слово - вічне!»

  Тематична виховна година

             «Ти в цьому світі не один»

Бібліотечний урок до Дня Святого Валентина

             «Я вам пишу….»

  Акціїя до Міжнародного дня дарування книжок                                              

             «Книга шукає друга».

 Літературна година до Міжнародного дня рідної мови

                «Єдина з тисяч – мова наша»

Організація та проведення святкового привітання до міжнародного жіночого дня

              «Я вірю – всі Жінки прекрасні…»

Літературна година до 175-річчя з часу виходу  першої збірки «Кобзар» Т.Г.Шевченка

              «Тараса думки будуть вічно жити…»

Літературний урок до 120 – річчя Максима Рильського

              «Від книги до творчості».

Святкове відеопривітання до Міжнародного дня щастя

             «Якщо бути, то — ЩАСЛИВИМ!»

   Літературна світлиця до Всесвітнього дня поезії

              «Магія поезії».

   Шоу-свято гумору до дня Гумору та сміху

              «Світ уцілів, тому що сміявся».

Цикл виховних заходів до Дня Матері та  Дня сім’ї

      «Матері любов свята…», «Разом ми  - одна сім’я».

Інформаційна година до Дня Європи 

              «Крокуємо до Європи» .

Година спілкування до Всесвітнього дня без тютюну

              «Що стоїть за димовою завісою».

   Літературна година до71-ї річиці Перемоги Другої світової війни

                «У пам’яті книжок миттєвості війни…»

Урок-діалог до Міжнародного дня захисту дітей                                                                                  

«Дитинство – чарівна країна».

Урок – бесіда «Конституція. Вивчаємо і поважаємо»

 

 

Проведено та оформлено: 

Назва заходу, його форма

1.

 

2.

3.

4.

5.

 

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30

31.

32.

33.

34.

35.

36.

37.

38.

39.

40.

41.

42.

43.

44.

45.

46.

47.

48.

49.

50.

51.

52.

53.

54.

55.

56.

Участь у конкурсній  роботі.  Сценарій та відеопрезентація на тему: «Профтехосвіта  на  зламі століть. Професія «кравець».

Книжково - ілюстрована виставка «Я – сама мода!» про життя та творчість Коко Шанель.

Виставка-перегляд періодичних видань «Народжені в священній Україні».

Оновлено інформаційно-ілюстрований стенд «Україна - нація героїв».

Презентація  авторських віршів, присвячених бійцям зони АТО «Ми пам’ятати будемо  завжди».

Огляд патріотичної  тематики поезії Ліни Костенко «Україні немає ціни»;

Перегляд  періодичних видань «Солдати безсмертя».

Інформаційно-патріотичний стенд «Україна-нація героїв».

Відеопрезентація «Україна в серці моєму ».

Реквієм - година «Ми пам’ятаємо».

Тематична виставка-галерея «Сини України на варті стоять».

Тематична бесіда «Будемо гідні славі героїв».

Тематична експрес – полиця періодичних видань «Я-патріот!».

Інформаційний навігатор «Легендарні імена Миколаївщини».

Патріотична виховна година «Сильніше, ніж зброя».

Участь у «Акції доброти».

Інформаційно-патріотичний стенд «Герої небесної сотні».

Презентація авторських віршів  І.Руденко «Хай Україна процвітає».

Ілюстрований перегляд «Солдати безсмертя».

Документальний фільм «Пам’яті героїв АТО».

Година-реквієм  «Героям України честь і хвала!».

Виставковий стелаж  «Герої України – на захисті Вітчизни!».

Презентація книги  В. Лойко «Аеропорт».

Інформаційно-патріотичний стенд «Неоголошена війна».

Інформаційна виставка переодіки «За честь, за долю, за українську волю».

Відеопрезентація «Митрополит Андрій  Шептицький – велична постать української нації».

Інформаційна година «Митрополит Андрій – доля людини і доля народу».

Тематичний перегляд «Мойсей українського духу й культури».

Фотопрезентація «Наша пам'ять і біль».

Відеопрезентація «Пам’ятники жертвам голодоморів».

Інформаційий реквієм – уроку «Історія та трагедія. Пам'ять та висновки».

Тематична  виставка-галерея «Очима історії, мовою документів».

Інформаційно-ілюстрований стенд «Чорна біль України».

Година-реквієм по книзі О. Медведєва «Чорнобильский зошит».

Книжкова виставка  «Знак біди».

Тематичний урок пам’яті «Чорнобиль. Без права на забуття!»

Всеукраїнська   акція «16 днів   проти      насильства».

Тематичний стелаж «Правова енциклопедія».

Інформаційно-ілюстрований стенд  «Мода на здоров’я».

Інформаційно-ілюстрований стенд  «Правила життя».

Інформаційно-ілюстрований стенд  «Як зберегти здоров’я?»            

Інформаційно-ілюстрований стенд «Зимові свята та звичаї українців».

Інформаційно-ілюстрований стенд «Природа не прощає помилок!»

Інформаційно-ілюстрований стенд «Восьме чудо світу – книга».

Оформлення  інформаційного куточка «Моє Європейське місто»;

Оформлення інформаційно-ілюстрованого стенду  «Люби Україну, шануй Європу».

Організація книжкової виставки   «Шедеври європейської літератури».

Ілюстративно-документальна виставка-екскурсія «Подорож країнами Європи».

Євро-година  «Крокуємо Європою».

Віртуальна екскурсія «Все про Великобританію.

Статті на офіційний сайт ДНЗ МВПУТД:

Майбутнє починається сьогодні.

Моя земля – земля моїх батьків.

Наречена-це запрошення до щастя!

Природа не прощає помилок!

По законам краси та гармонії.

VII. Обслуговування користувачів. Робота з читачами

1.    Проводились бесіди-консультації  під час реєстрації читачів  до бібліотеки.

2.    Обов’язкове ознайомлення читачів з «Правилами користування бібліотекою» та бібліотечним фондом.

3.    Перереєстрація читачів: введення нових формулярів.

4.    Надавались консультації користувачам інформцентру з питань використання          інформаційних ресурсів та роботою в мережі Інтернет.

5.    Проведено аналіз попиту користувачів Інтернет за 2015-2016н.р.

6.    Своєчасне та повне інформування педагогічного колективу з питань сучасної освіти.

7.    Ознайомлення користувачів бібліотеки з «Сайтом корисної допомоги».

8.    Обслуговування читачів згідно їх замовлення через систему Міжбібліотечного Абонементу.

9.    Відвідування та затвердження плану сумісної діяльності з бібліотеками міста: Обласної юнацької, Науково-педагогічної, імені Кропивницького.

10.  Використання спеціальних знаків – сигів -  на читацьких формулярах згідно інтересів та запитів користувачів інформації.

11.  Моніторинг читацького попиту та інтересів користувачів. 

12.  Виконання бібліографічних довідок.

13.  Аналіз формулярів читачів.

 

На сьогодні МВПУ технологій та дизайну – заклад нового типу, в якому здійснюється ступенева підготовка кваліфікованих робітників та висококваліфікованих робітників швейного напрямку, перукарського мистецтва, декоративної косметики, фотомистецтва із сучасним інтер’єром та устаткуванням, адже спільна праця всього колективу спрямована на реалізацію підготовки фахівців в галузі легкої промисловості та сфери послуг, всебічний розвиток особистості та найвищої цінності в суспільстві, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей виховання високих маральних якостей, формування громадян, здатних для свідомої суспільної розбудови нашої держави – України.

 

Директор Белоусова Т.П.

 

 

 

 
  сайт создан студией Мотив