Колектив закладу освіти працював у 2024-2025 навчальному році керуючись Конституцією України, Законами України «Про освіту», “Про повну загальну середню освіту”, «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про фахову передвищу освіту», а також іншими нормативно-правовими актами в сфері освіти.
Заклад освіти у активно співпрацював із соціальними партнерами: підприємствами різних форм власності та підприємцями міста й області. Основними формами співпраці із соціальними партнерами були: ознайомлення з діяльністю підприємства, участь потенційних роботодавців у формуванні змісту професійної освіти, вдосконаленні навчальних планів та програм, організації виробничого навчання та виробничої практики, розповсюдження інформації про училище та рівні професійної підготовки, яку забезпечує заклад освіти, консультації та стажування для педагогів і здобувачів освіти, участь представників підприємств в роботі державних кваліфікаційних комісій.
Договори на підготовку кваліфікованих робітників та фахових молодших бакалаврів з підприємствами укладені й відповідають встановленим вимогам.
Стан організації професійно-практичної підготовки здобувачів освіти задовільний, налагоджена системна робота з організації навчально-виробничої діяльності. Так, протягом 2024-2025 навчального року здійснювався моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти з професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки, належним чином було організовано проходження виробничого навчання, виробничої практики, кваліфікаційної атестації здобувачів освіти тощо, здійснювався моніторинг педагогічної діяльності майстрів в/н та викладачів професійної підготовки. Результати обговорювалися на засіданнях педагогічної ради, інструктивно-методичних нарадах, засіданнях методичних комісій. Розроблено програми виробничої практики, вівся облік виконання навчально-виробничих робіт під час практики, організовано системний контроль за проходженням практики здобувачами освіти.
У 2024-2025 н.р. заклад освіти працював у змішаному форматі: професійно-практична підготовка та лабораторно-практичні заняття проводились очно в навчальних майстернях та лабораторіях ДНЗ “МВПУТД”, теоретичні заняття проводилися з використанням технологій дистанційного навчання на платформі Google Work Space. Значної уваги було приділено безпеці життєдіяльності та охороні праці в умовах воєнного стану: для педагогів та здобувачів освіти організовані заняття з охорони праці та безпеки життєдіяльності, проведено інструктажі та тренування щодо дій у разі повітряної тривоги.
З метою забезпечення самоаналізу якості освіти у 2024–2025 навчальному році в ДНЗ “МВПУТД” проведено низку заходів, спрямованих на організацію контролю навчальних досягнень здобувачів освіти. Зокрема, відповідні питання були розглянуті на засіданні педагогічної ради, розроблено методичні рекомендації щодо критеріїв, правил та процедур оцінювання результатів навчання, проведено моніторинг успішності здобувачів освіти, а також організовано опитування щодо ефективності системи оцінювання в училищі.
У звітному періоді заклад освіти продовжив реалізацію стратегічних ініціатив щодо вдосконалення освітнього процесу та підвищення якості навчання. Однією з важливих подій стало запровадження надання повної загальної середньої освіти.
Навчально-практичним центром сучасних швейних технологій було надано консультативну, практичну, методичну допомогу майстрам виробничого навчання та викладачам з питань впровадження в освітній процес новітніх швейних технологій. З 01 січня 2025 року розпочав роботу новий навчально-практичний центр з професії “Фотограф”.
Державна кваліфікаційна атестація випускників у закладі освіти базувалася на вимогах Стандартів професійної (професійно-технічної) освіти, нормативних документів, що регламентують організацію освітнього процесу. Затверджено склад державних кваліфікаційних комісій з кожної професії.
Протягом 2024-2025н.р. проходження виробничого навчання та виробничої практики було організоване в навчальних майстернях, лабораторіях та на підприємствах соціальних партнерів. Задля якісної підготовки здобувачів освіти майстри виробничого навчання стажувалися на підприємствах роботодавців, а саме ТОВ “Комільфо Холдинг”, авторському салоні “Іван Мартинов”, ФОП “Шевченко О.В.”.
Професійно-теоретичне навчання здобувачів освіти робітничих професій здійснювалось у відповідності до освітніх програм та робочих навчальних планів; фахових молодших бакалаврів – відповідно до ОПП спеціальностей та навчальних планів. Виконання освітніх програм проводилось з використанням технологій дистанційного навчання на платформах Google Work Space, ZOOM.
Згідно з річним планом роботи освітнього закладу здійснювався контроль знань, умінь і навичок здобувачів освіти, стан викладання предметів. Питання якості знань та навчальних досягнень здобувачів освіти, засвоєння змісту навчального матеріалу розглядалися на засіданнях методичних комісій, з’ясовувалися причини слабкої успішності здобувачів освіти, надавалися рекомендації щодо ліквідації прогалин в знаннях.
Моніторинг за рівнем навчальних досягнень здобувачів освіти дає можливість порівнювати показники успішності протягом всього періоду навчання, аналізувати динаміку якості знань здобувачів освіти на всіх етапах контролю.
Організовуючи виховну роботу у 2024-2025 році, педагогічний колектив закладу керувався: Листом МОН щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2024/2025 навчальному році; Указом Президента України від 18 травня 2019 року №28/6/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання»; Конвенцією ООН про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про фахову передвищу освіту». Також враховувались основні положення Конституції України, Закони України «Про мови в Україні», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім'ї»; Державною цільовою соціальною програмою національно-патріотичного виховання на період до 2025 року; та іншими методичними рекомендаціями та нормативними документами з питань організації виховної роботи у закладах освіти.
Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в закладі протягом 2024/2025 навчального року працювали класні керівники, майстри виробничого навчання, практичний психолог, бібліотекар, керівник фізичного виховання.
Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи та відображалися в проведених заходах.
Працюючи над вирішенням питань виховної роботи та розвитком ключових компетентностей в закладі освіти особлива увага приділялася національно-патріотичному вихованню, яке було націлене на формування у підлітків та молоді активної громадянської позиції на основі поваги до прав людини, духовних цінностей українського народу, національної самобутності; оборонної свідомості та громадянської стійкості; патріотизму, поваги до державних символів, державної мови, суспільно-державних (національних) цінностей України, розуміння їх важливості для становлення держави; усунення впливу держави-агресора в інформаційній, освітній, культурній сферах України; поширення інформації про ветеранів війни, формування у суспільстві традицій вшанування пам’яті загиблих ветеранів війни; формування готовності громадян до виконання конституційного обов’язку щодо захисту незалежності та територіальної цілісності України.
Відповідно до Указу Президента України №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії росії проти України» у закладі освіти щоденно о 9.00 проводилась Загальнонаціональна хвилина мовчання та виконувався Державний Гімн України.
Також були проведені наступні заходи з національно-патріотичного виховання:
• Перший урок «Vincit qui meminit (Перемагає той, хто пам’ятає)»;
• Проведення Уроків безпеки в умовах війни.
• Проведення тематичних уроків до дня Соборності України, Дня Гідності і Свободи; пам’яті героїв битви під Крутами; Дня козацтва та Дня захисників і захисниць України; вшанування пам’яті жертв трагедії у Бабиному Яру; Дня пам’яті жертв Голодоморів; Дня Державного герба України; до Дня Героїв Небесної Сотні; Дня Європи; Дня вшанування пам’яті дітей, які загинули внаслідок збройної агресії російської федерації проти України; Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні.
Анна РОЖКО, практичний психолог, і Ганна РОЖКО, заступник директора з ВихР протягом 2024-2025 н.р. року брали участь у соціальному проєкті «Створення Цифрових навчальних центрів (SPILNO DLC) та надання послуг з психосоціальної підтримки для дітей та молоді». У рамках Проєкту проводилися навчальні тренінги для здобувачів освіти за програмою «Я підтримую друзів» та тренінг для батьків й опікунів за програмою «Батьківство без стресу».
З 24 по 30 жовтня в закладі освіти проходив Глобальний тиждень медіаграмотності, в межах якого були проведені:
- презентація проєкту «Жінки в українському медіапросторі»;
- уроки з медіаграмотності на тему «Медіаграмотність під час війни: як вистояти в інформаційному потоці»;
- зустріч фахівців Миколаївської обласної бібліотеки для юнацтва зі студентами і проведення години спілкування «Фейколови»;
- участь у Національному тесті з медіаграмотності на освітній платформі «Фільтр»;
- вебінар «Уроки ШІ-грамотності. Методи протидії академічному шахрайству».
Анна ШИПТЕЙ, майстриня виробничого навчання, взяла участь у Всеукраїнському вебінарі «Виховний простір сучасного ЗП(ПТ)О: калейдоскоп педагогічний ідей», який був організований і проведений НМЦ ПТО у Донецькій області.
1 жовтня 2024 року, Олена ШЕВЧЕНКО та Валерія СПІРІНА, здобувачки освіти, взяли участь у віче науковців і всіх зацікавлених «Незвідане у творчості Дмитра Кременя», яке проходило в «Галереї мистецтв» Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Здобувачки освіти долучитися до створення галереї ілюстрацій «Не я пишу, то мною пише Бог» за творчістю Дмитра Кременя, мета якої – показати сучасне образне бачення світу митця любителями його поезії. На виставці були представлені роботи за мотивами віршів: «Ледь шелестить вологими губами», авторка Олена Шевченко і - «Мої літа і зими», авторка Валерія Спіріна.
Із 14 жовтня до 17 листопада 2024 року Віра КАРПЕНКО, викладач предмету «Основи правових знань» спільно зі здобувачами освіти І-ІІ курсів взяла участь у Марафоні із платіжної безпеки. В межах даного освітнього проєкту Віра Павлівна проводила заходи для здобувачів освіти у стилі магічного світу Гаррі Поттера з метою запобігання шахрайським випадкам у сфері платіжних послуг.
25 жовтня учнівський і педагогічний колективи долучилися до написання Радіодиктанту національної єдності з нагоди Дня української писемності та мови. Ця подія об’єднує мільйони українців з метою збереження нашої мови, культури та національної ідентичності. Автором Радіодиктанту національної єдності стала українська письменниця та есеїстка Оксана Забужко. Текст читав письменник, музикант, екоактивіст і військовий Павло Вишебаба. Всі учасники, які написали Радіодиктант, і надіслали його на перевірку, отримали сертифікати.
22 листопада 2024 року, в центрі освітнього краєзнавства імені Дмитра Кременя МОІППО здобувачки освіти ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» взяли участь в обласному заході, який присвячено великому Кобзарю. Олена ШЕВЧЕНКО, Надія ЛАТІЙ і Велерія СПІРІНА презентували свої творчі роботи під час заходу самобутньої творчості освітян Степового Побужжя «Шевченкове надвечір’я» з метою вшанування пам’яті видатного українського поета Тараса ШЕВЧЕНКА.
16 грудня 2024 року, відбулося урочисте нагородження переможців і призерів Обласної Олімпіади Національного університету кораблебудування імені Адмірала Макарова з дизайну.
ІІІ місце у номінації "Ручна техніка" - Діана КЛАНЦАТОВА, здобувачка освіти групи 409-410;
ІІІ місце у номінації "Комп'ютерна графіка" - Марія ЛІЛЯК, група 401-402;
У номінації "Найяскравіша передача образу" - Валерія КОРЧАГІНА, здобувачка освіти групи 117-118.
Завданням олімпіади було: створити оригінальну композицію, виконану у вільній техніці та відобразити художній образ засобами композиції на тему «Моє сьогодення».
Співпраця з Миколаївською обласною бібліотекою для юнацтва та Миколаївською обласною універсальною науковою бібліотекою і проведення спільних виховних заходів:
- творча зустріч здобувачів освіти і здобувачок освіти з миколаївською письменницею, прозаїком, поетесою, філологинею, перекладачкою, драматургинею Дариною БЕРЕЗІНОЮ;
- година спілкування «Усесвітній День Гідності» До Дня Гідності та Свободи ;
- краєзнавче заняття «Крокуємо Миколаївщиною: правда і міфи про історію Миколаєва» до 235-го Дня народження міста Миколаєва;
- виховний захід «Пам’ятки Миколаївщини»;
- захід «Я у світі емоцій»;
- лекція з медіаграмотності «Моя безпека в Інтернеті» Дня безпечного Інтернету;
- віртуальна екскурсія "Вулиці Миколаєва";
- виховний захід "Рідна мова у творчості народних майстрів";
- зустріч з талановитою поетесою Ольгою Сквірською;
- година поезії "Барви українського слова;
- виховна година "Т. Шевченко: цікаві факти та плітки";
- година спілкування до Міжнародного жіночого дня;
- виховна година "Відкриваючи культури світу";
- дискусія "Блогінг хобі чи професія?"
З метою вшанування пам'яті духовного керманича Тараса ШЕВЧЕНКА з нагоди його 211 річниці від дня народження та 164 роковин учасники освітнього процесу взяли участь у щорічному флешмобі "Ми Нащадки Кобзаря", який цього року був присвячений 185 річниці з Дня виходу друком першого видання "Кобзаря" Тараса Шевченка.
Олена ШЕВЧЕНКО, здобувачка освіти групи 301-302 спеціальності "Технології легкої промисловості”, здобула перемогу в XXVI обласному конкурсі Шевченківської поезії "Заповіт - 2025". Конкурс був організований Миколаївським фондом "Дітям України" за підтримки Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Управління освіти ММР, обласної організації Національної спілки письменників України та обласної організації Народного руху України, з метою популяризації творчої спадщини Т.Г.Шевченка, відродження української ідентичності, духовності та культури.
Валерія СПІРІНА, Олена ШЕВЧЕНКО і Аліка РИЖКОВА, здобувачки освіти закладу освіти здобули перемогу у ІІІ Всеукраїнському конкурсі дитячо-юнацької творчості "Думи мої, думи мої", присвяченому пам'яті великого Кобзаря.
Протягом 2024-2025 н.р. збереження здоров’я та безпека учасників освітнього процесу були пріоритетними напрямками роботи в закладі освіти, обов’язковим компонентом якої була співпраця з різними громадськими організаціями з питань мінного інформування: міжнародна організація HALO TRUST, всесвітня організація з інформування населення щодо небезпеки мін і вибухонебезпечних предметів MAG, британська благодійна організація, яка займається гуманітарним розмінуванням «Mines Advisory Group». Громадські організації надавали учасникам освітнього процесу необхідні знання про збереження й зміцнення здоров’я, навички поведінки у небезпечних ситуаціях, зокрема уникнення ураження мінами та іншими вибухонебезпечними залишками війни (ВЗВ).
Також одним із важливих пріоритетів в діяльності закладу освіти протягом 2024-2025 н.р. була профілактика шкідливих звичок та протиправної поведінки здобувачів освіти. Були проведені години спілкування зі здобувачами освіти для попередження їх втягнення до неформальних угрупувань, небезпечних для життя квестів, ігор, надання учасникам освітнього процесу алгоритму дій в ризикованих ситуаціях, інформування їх про номери «гарячих ліній».
Протягом лютого-квітня 2025 року в закладі освіти проходила інформаційна кампанія “Спали” ФСБшника”, яка спрямована на протидію вербуванню молоді російськими спецслужбами та запобіганню підпалам, терактам і диверсіям. В межах кампанії проводилися виховні години за участі представників Сектору ювенальної превенції ВП Миколаївського РУП Головного управління Національної поліції в Миколаївській області, використовуються відеоматеріали профілактичного характеру, а також організовано опитування щодо обізнаності здобувачів освіти стосовно функціонування розробленого Службою безпеки України чат-боту у застосунку Телеграм під назвою "Спали ФСБешника".
З лютого по травень 2025 року учасники освітнього процесу закладу освіти взяли участь у спеціалізованому тренінгу з надання першої домедичної допомоги. Тренінг був проведений інструкторами патрульної поліції ГУПП Миколаївської області з метою надання здобувачам освіти і педагогам необхідних знань для правильного реагування у випадку надзвичайних ситуацій та відпрацювання вмінь надавати допомогу тим, хто її потребує.
До Дня цивільного захисту для здобувачів освіти І курсу був проведений квест "Збережи життя". Метою заходу було формування в здобувачів освіти свідомого ставлення до питань особистої безпеки, навчання швидко оцінювати небезпечну ситуацію, приймати оптимальне рішення щодо її подолання, надання першої домедичної допомоги іншим, а також відпрацювання практичних навичок і вмінь поведінки в екстремальних ситуаціях.
Протягом 2024-2025 н.р. продовжувалася волонтерська робота учнівського і педагогічного колективів закладу освіти. Це і участь у благодійній акції «Смілива гривня» Національного банку України: збір коштів на придбання ліків для захисників і участь у міської мистецької ініціативи "Берегиня нації" - створення ляльок-мотанок і передача їх ЗСУ.
Надія ЛАТІЙ, здобувачка освіти групи 215-216 професії «Манікюрник. Педикюрник, Перукар (перукар-модельєр)» закладу освіти, протягом листопада 2024 року – квітня 2025 року брала участь в освітньому проєкті «Створюй ТУТ» від ГО uBoost для амбітної молоді. Під час онлайн-навчання на проєкті Надія вивчала підприємництво, фінанси, основи маркетинг, продажі, PR та цифрові технології, розвивала свої soft і hard skills, готуючись до кар'єри або власного бізнесу.
Здобувачі освіти І курсу закладу освіти взяли участь у Всеукраїнському флешмобі «Зроби фото з хусткою» з метою популяризації культурних традицій і цінностей українського народу.
Команда ДНЗ "Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну" взяла участь у Турнірі знавців української мови "Барви рідного слова", присвяченому Міжнародному дню рідної мови.
На базі ЕнергоІнноваційного Хабу НУК імені адмірала Макарова 16 травня 2025 року відбувся мотиваційний тренінг для здобувачів освіти училища у рамках проєкту «Залучення дівчат і жінок до енергоефективного відновлення України через тренінги з енергоефективності».
Щорічно заклад освіти бере участь в обласному (заочному) конкурсі патріотичної пісні "Червона троянда" серед здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної ) освіти. Під керівництвом Михайла ТАФІЙЧУКА, керівника вокального гуртка, здобувачки освіти здобули перемогу:
І МІСЦЕ - Мирослава МАТВІЄНКО, студентка групи 123-124 професії "Фотограф (фотороботи)";
ІІІ МІСЦЕ - Ірина ТАРАКАНОВА, студентка групи 119-120 професії "Перукар (перукар-модельєр). Візажист".
Робота практичного психолога закладу освіти була організована відповідно до річного плану роботи на 2024/2025 н.р. і методичних рекомендацій «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році» (Лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 08.08.2024 р. №21/08-1233) і була направлена на вирішення питання подолання наслідків травматичних інцидентів, налагодження контакту, довіри та комунікації між усіма учасниками освітнього процесу, надання рекомендацій педагогам тощо. Проведені заходи було спрямовано на збереження і зміцнення психічного здоров’я, завдяки чому відбувалося підвищення психологічної культури усіх учасників освітнього процесу.
Важливим напрямком роботи практичного психолога у закладі освіти є діагностична робота. Діагностичною складовою є виявлення причин труднощів у навчанні , інтелектуальному розвитку, соціально – психологічна адаптація, вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі та професійному самовизначенні.
Профілактична робота практичного психолога була націлена на створення таких умов навчання та виховання, які б сприяли гармонійному психічному та особистісному розвитку здобувачів освіти. Практичним психологом буди проведені години спілкування зі здобувачами освіти для попередження їх втягнення до неформальних угрупувань, небезпечних для життя квестів, ігор, надання учасникам освітнього процесу алгоритму дій в ризикованих ситуаціях, інформування їх про номери «гарячих ліній». Також у жовтні 2025 року ув проведений тиждень з протидії булінгу, протягом якого здобувачі освіти стали учасниками ряду просвітницько – профілактичних заходів, спрямованих на інформування учасників освітнього процесу про булінг та запровадження адміністративної відповідальності за вчинення булінгу (цькування).
Корекційна робота практичного психолога була спрямована на підвищення загального рівня розвитку здобувача освіти, розвиток недостатньо сформованих вмінь та навичок, підготовку підлітка до адекватного сприйняття навчального матеріалу. Проводився психологічний супровід першокурсників, що мали ознаки дезадаптації: корекційні заняття зі зниження рівня тривожності в підлітків, що мають підвищений рівень тривожності та неадекватний рівень самооцінки; корекційно-розвивальна робота та психологічний супровід осіб з особливими освітніми потребами; корекційна робота по зниженню рівня конфліктності, агресивності учнівської молоді. Проведено індивідуальні корекційні занять зі здобувачами освіти, які мають проблеми в навчанні та поведінці.
Консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу. Консультаційна робота включала в себе консультації педагогічних працівників, здобувачів освіти та батьків.
Консультування педагогів з професійних питань:
- проблем адаптації учнівської молоді до нових умов навчання;
- причини неуспішності;
- мотивація навчання;
- вихід з конфліктних ситуацій;
- синдром емоційного вигорання тощо.
Групове психологічне консультування здобувачів освіти з питань:
- адаптації до нових умов навчання;
- пропусків занять здобувачами освіти без поважних причин;
- девіантної поведінки;
- особливості підліткового віку;
- взаємини в системі «батьки-діти»;
- мотивація навчання.
Консультування батьків з питань виховання та навчання дітей:
- труднощі адаптаційного періоду;
- готовності дитини до навчання в нових умовах;
- проблеми в навчанні;
- труднощі взаємостосунків з дітьми.
Консультації учасників освітнього процесу впродовж 2024-2025 навчального року відбувалися як в закладі освіти, так і в онлайн-режимі.
Основний зміст просвітницької роботи психологічної служби закладу освіти полягав у:
- формуванні культури здорового способу життя;
- інформуванні про вплив та наслідки вживання наркотичних, психоактивних речовин, алкоголю та тютюнопаління;
- ознайомленні учасників освітнього процесу із загрозами, які може нести інтернет (шахрайство, спам, кібербулінг тощо);
- інформуванні молоді з проблем торгівлі людьми;.
- популяризації ненасильницької моделі поведінки.
Спортивно-масова робота в закладі освіти охоплює заходи, спрямовані на забезпечення та розвиток фізичного здоров’я, формування і вдосконалення фізичної та психологічної підготовки здобувачів освіти до активного життя і професійної діяльності.
24 вересня здобувачі освіти групи 119-120, професії "Перукар (перукар-модельєр). Візажист" спільно з майстринею виробничого навчання Наталею Федоренко відвідали футбольне заняття проєкту "Spirit of Soccer Ukraine" з елементами EORE (навчання щодо ризику вибухонебезпечних предметів). Метою даного заняття було зменшення шкідливих наслідків небезпечного, незаконно розповсюдженого та невибіркового застосування військової зброї шляхом футбольних активностей.
До Дня фізичної культури і спорту України протягом вересня було проведено традиційний щорічний Олімпійський тиждень - 2024, заходи якого спрямовані на збереження і зміцнення здоров’я учнівської молоді, популяризацію фізичної культури і спорту.
Протягом місяця були проведені:
- Олімпійський урок "Олімпійці - гордість України";
- виховні години "Видатні спортсмени України", "Історія становлення різних видів спорту";
- Вікторина "Олімпійський спорт".
Спортивно-масова робота в закладі освіти невід’ємно пов’язана з організацією та проведенням спортивно-масових заходів:
- вересень 2024р.- проведені спортивні заходи, присвячені Всеукраїнському Олімпійському тижню та Дню фізичної культури і спорту;
- 23 вересня по 05 жовтня 2024 року проведено серед груп здобувачів освіти Всеукраїнський фізкультурно-оздоровчий захід «Активний, здоровий, позитивний, рухливий!», присвячений Дню працівника освіти;
- 01 - 10 жовтня 2024 року проведено вікторину та онлайн змагання вправа стійка в планці серед здобувачів освіти;
- 14 жовтня по 01 листопада 2024 року серед здобувачів освіти проведено онлайн змагання - стрибки зі скакалкою І етап для участі в обласних змаганнях серед ЗП(Пт)О м. Миколаєва;
- 09 - 17 листопада 2024 проведено відбірковий І етап для участі в обласних змаганнях серед ЗП(Пт)О м. Миколаєва. Онлайн змагання - підіймання тулубу в положення сидячи;
- 18 - 30 листопада 2024 року проведено відбірковий І етап для участі в обласних змаганнях серед ЗП(Пт)О м. Миколаєва. Онлайн змагання – комплексна вправа «Багатоборство»;
- 05 - 10 грудня проведено вікторину до дня ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ;
- 02 - 18 грудня 2024 року команда закладу освіти взяла участь у ІІІ обласних онлайн-змаганнях "Незламні люди" серед здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області;
- 20 - 31 січня 2025 року проведено серед груп здобувачів освіти фізкультурно-оздоровчий захід Онлайн челендж - одна з вправ «Багатоборства» «Присідання за 30 секунд»: Класичні присідання;
- лютий 2025р. проведено спортивну вікторину до дня виникнення гри «Волейбол».
- лютий-березень 2025 р. проведено змагання з гри Дартс «У десяточку» серед здобувачів освіти;
- 03 - 31 березня 2025 року проведено онлайн змагання, челендж «Стрибок у довжину з місця, кожний стрибок у допомогу ЗСУ» серед здобувачів освіти;
- квітень 2025 року проведено фізкультурно-оздоровчий захід «Рух заради здоров’я!»: вікторина, фізкультурна руханка до Всесвітнього дня здоров’я;
- 21 квітня по 23 травня 2025 року проведено онлайн - змагання "Міс/містер еластика!": вправа на гнучкість;
- травень 2025 р. - тиждень «Безбар’єрності»: проведено онлайн-зустріч з видатним спортсменом параолімпійцем Олексієм Закусиловим зі здобувачами освіти груп 103-104, 123-124.
В загальному заліку серед команд дівчат закладів професійної (професійно-технічної) освіти Миколаївської області заклад освіти посів ІІІ місце за наступними видами спорту: стрибки через скакалку за 30 сек., піднімання тулуба в сід з положення лежачи за 30 сек. та комплексної вправи "Багатоборство".
В особистому заліку серед дівчат зі стрибків через скакалку за 30сек., ІІ місце посіла Райко Діана, ІІІ місце Шигіда Валентина.
Методична робота в державному навчальному закладі «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» у 2024–2025 навчальному році здійснювалася відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», Положення про організацію освітнього процесу здобувачів фахової перед вищої освіти в ДНЗ«МВПУТД», наказу Міністерства освіти і науки України від 12.12.2000 № 582 "Про удосконалення методичної роботи в системі професійно-технічної освіти", наказу Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 № 805 «Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників» (редакція станом на 05.11.2024), Постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» (редакція станом на 31.12.2019), Статуту училища, Плану методичної роботи на рік.
Метою методичної роботи було підвищення ефективності освітнього процесу, розвиток професійної компетентності педагогічних працівників, формування сучасного освітнього середовища, здатного забезпечити якісну підготовку кваліфікованих робітників, конкурентоспроможних на ринку праці.
Упродовж навчального року методична служба працювала над реалізацією таких завдань:
забезпечення організаційного та інформаційно-методичного супроводу освітнього процесу;
удосконалення змісту, форм та методів навчання шляхом інтеграції сучасних освітніх та виробничих технологій і педагогічних інновацій;
цифровізація освітнього процесу;
підтримка та супровід процесів розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
адаптація освітнього процесу до потреб ринку праці;
забезпечення професійного розвитку педагогічних працівників та підвищення педагогічної майстерності викладачів та майстрів виробничого навчання;
сприяння адаптації молодих педагогів і наставництву;
проведення атестації педагогічних працівників.
Методична робота у 2024/2025 навчальному році була спрямована на реалізацію ІV етапу методичної проблемної теми «Створення сучасного освітнього середовища для формування професійної, соціальної та особистісної компетентностей при підготовці кваліфікованих робітників».
В училищі функціонувало 4 методичних комісій, зокрема: МК «Швейного мистецтва» (голова – Ольга ГУБАРЬ), МК «Перукарського мистецтва, декоративної косметики, нігтьової естетики та фотомистецтва» (голова – Юлія КОВАЛЬЧУК), МК викладачів загальнопрофесійної підготовки (голова – Віра КАРПЕНКО), МК викладачів загальноосвітньої підготовки (голова – Оксана ПЕРЕСУНЬКО).
Кожна комісія працювала за індивідуальним планом, погодженим на початку навчального року. Пріоритетами були:
оновлення навчально-методичних комплексів (НМК);
розробка цифрових засобів навчання;
оновлення змісту навчальних програм відповідно до запитів роботодавців та сучасних вимог ринку праці;
формування компетентнісного підходу до змісту уроків;
використання інтерактивних методів навчання та сучасних виробничих технологій.
підготовка здобувачів освіти до конкурсів професійної майстерності.
До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються усі педагогічні працівники училища. За їх активною участю у 2024-2025 навчальному році проведено методичні предметні тижні та декади з професій, конкурси фахової майстерності, методичні засідання тощо. Це комплексна подія, яка допомагає обмінятися досвідом, впровадити нові методики і технології, а також проаналізувати поточні досягнення як здобувачів освіти так і педагогічних працівників.
Так, з метою активізації навчальної діяльності здобувачів освіти, формування інтересу до навчальних предметів та обраної професії, стимулювання до роздумів, активного пошуку, дослідження, самостійного опрацювання додаткових інформаційних джерел, підтримки талановитої молоді та вивчення й впровадження в освітній процес кращого педагогічного досвіду, інновацій та сучасних виробничих технологій:
24.02-07.03.2025 проведено декаду предметів загальноосвітньої підготовки. За програмою заходу:
інтелектуальна гра з фізики «Фізичний вернісаж» (викладач Ольга СТУКАНОВА);
презентація учнівських проєктів з теми «Жири і вуглеводи в продуктах харчування» (викладач Оксана СЕМЕНЧЕНКО);
онлайн-вікторина «Цікаво про біологію людини» (викладач Олена ГОРБАЧИК);
вебквест з інформатики «Знайди ватажка банди кіберзлочинців!» (викладач Оксана ПЕРЕСУНЬКО);
відкриті уроки «Китай мандрівка в минуле і сучасне» (викладач Лариса БОРОДАЄВА), «Англія. Вільям Шекспір. "Гамлет". Філософські і моральні проблеми в трагедії» (викладач Наталя КОВАЛЬ);
математичний турнір (викладач Оксана ПЕРЕСУНЬКО);
квест «Українська мова – це стильно!» (викладач Ірина МОЛДОВАН);
патріотична гра «… борітеся – поботире!» (викладач Алла КАЛЕНЮК);
історичний калейдоскоп «Ключові історичні постаті в процесах державотворення України – періоду Української революції (1917-1921рр)» (викладач Наталя САЯН);
вікторина з англійської мови для перевірки знань лексики та граматики (Virtual English Connect) (викладач Олексій КАЛЕНЮК);
перегляд та обговорення фільму «Камінь, ножиці, папір!» (викладач Наталя ЄМЧЕНКО)
31.03-24.04.2025 року проведено декаду предметів загальнопрофесійної підготовки. За програмою заходу:
відкритий урок «Інструменти та терміни: англійській для перукаря» (Tools & Terms: English in the Hairdresser’s Hands) (викладач Олексій КАЛЕНЮК);
презентація групового дослідження «Одяг ділової людини» (викладач Людмила ЖУК);
позакласний захід «Традиційні та нові ролі жінок у суспільстві в умовах війни та післявоєнної відбудови» (викладач Віра КАРПЕНКО);
тренінг для лідерів учнівського самоврядування з розвитку Soft skills (викладач Ганна РОЖКО);
вікторина «Захисти свої гроші» (викладач Віра КАРПЕНКО);
загальноучилищний фізкультурно-оздоровчий захід «Рух заради здоров'я» (викладачі Тетяна КАРПЕНКО, Інна ТЕРЕЩЕНКО);
екологічний захід «Зелена» подорож» (Проєкт EU Youth Cinema) (викладач Оксана ПАВЛЕНКО);
загальноучилищний захід квест «Збережи життя» (фахівець з питань цивільного захисту Ірина СОРОЧАН, викладачі Таїсія БРОШЕВЕЦЬКА та Людмила АЛЕЙНІКОВА).
21-25.04.2025 року проведено тиждень професії «Кравець». За програмою заходу:
навчальний практикум з вивчення сучасного обладнання для виготовлення трикотажних виробів (викладач – Наталя ЄМЧЕНКО);
майстер-класи від педагогічних працівників «Засоби малої механізації до швейних машин» (викладач Людмила КРАВЧЕНКО); «Весняна обновка для Бенджаміна. Зняття вимірів та конструювання одягу для тварин» (викладач Олена БЄЛІНСЬКА), «Фарбування тканин природними барвниками» (викладач Наталя ФРАНКОВСЬКА);
конкурс фахової майстерності серед учнів І та ІІ курсу, який складався з теоретичної й практичної частини за професією «Кравець».
05-16.05.2025 року проведено декаду професій сфери послуг. За програмою заходу:
майстер-класи від педагогічних працівників «Викладний манікюр» (майстер в/н Ірина КУЗНЕЦОВА); «Виконання 3Д коси з використанням канікалону» (майстри в/н Катерина БАРКАР та Ольга АЛЕКСАНДРОВА); «Сучасна жіноча стрижка на ІІІ довжину волосся» (майстер в/н Валентина ЛЯЩЕНКО); «Виготовлення декоративної шпильки» (майстер в/н Любов ЖУЛАЙ); «Виконання грецької коси без використання електроінструментів» майстри в/н Ганна КУМПАН); «Вихід з чорного» (майстри в/н Марія ШАШЛОВА та Ніна УХАНЬ); «Ламінування волосся» (майстер в/н Наталія ФЕДОРЕНКО); «Створення креативного образу з використанням «mehron» (майстер в/н Юлія КОВАЛЬЧУК); «Натюрморт. Виконання зйомки не багатофігурної композиції» (майстер в/н Ганна РИБКА);
семінари від компанії «MATRIX» - «Новинки продукції та сучасні техніки фарбування» та трихолога «Структура та якість волосся»;
конкурси фахової майстерності, які складалися з теоретичної й практичної частини за професіями «Перукар», «Манікюрник», «Фотограф (фотороботи)», «Візажист».
Протягом даного періоду педагогічні працівники підвищували кваліфікацію на базі Університету менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук України, Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти, Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Харківського університету ім. В.Н. Каразіна та інших суб’єктах освітньої діяльності.
Протягом навчального року пріоритетним напрямом вдосконалення цифрових компетентностей стали технології роботи зі штучним інтелектом (ШІ). Зокрема, педагоги пройшли спеціалізований навчальний курс «Використання інструментів штучного інтелекту в освітній діяльності», організований Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти Миколаївської області.
У травні 2025 року всі педагогічні працівники пройшли національний тест «Цифрограм для вчителів», щоб оцінити власний рівень цифрової грамотності. Результати показали, що 40% педагогів мають середній рівень, а 60% — високий.
У червні 2025 року майстрині виробничого навчання з професій «Кравець» і «Майстер з пошиття одягу» пройшли інтенсивне навчання у Навчально-практичному центрі сучасних швейних технологій і дизайну на базі ДНЗ "Хмельницький центр ПТО сфери послуг". Курс був організований за підтримки Програми розвитку ООН (ПРООН) у партнерстві з Урядом Данії. Педагогічні працівники, Оксана ПАВЛЕНКО, Ольга ГУБАРЬ, Наталя ФРАНКОВСЬКА, Валерія КУЗНЕЦОВА поглибили свої знання та опанували низку сучасних виробничих технологій у швейній галузі, а також ознайомилися з роботою місцевих швейної підприємств.
На базі Навчальний центр індивідуального розвитку «Твій успіх» майстер виробничого навчання Наталія ФЕДОРЕНКО пройшла стажування за програмою «Майстер кольору та жіночих стрижок».
Значна увага приділяється самоосвіті педагогічних працівників як одній із форм індивідуальної методичної роботи. Кожен педагог протягом навчального року працював над власною науково-методичною темою, яка була співзвучна з єдиною методичною темою училища.
З метою підвищення ефективності управлінської діяльності, адміністрація училища та члени методичної ради систематично працюють над удосконаленням своїх професійних компетентностей.
З 12 по 14 лютого 2025 року у місті Львові заступник директора з НМР Наталя ПАНЧЕНЯ, заступник директора з НВР Лілія РИБАЧЕК та голови методичних комісій Юлія КОВАЛЬЧУК й Оксана ПЕРЕСУНЬКО взяли участь у тренінгу з розвитку м'яких навичок (soft skills). Захід організований громадською організацією JA Ukraine, яка є частиною всесвітньої мережі JA Worldwide, та реалізований в рамках програми ПРООН.
У травні 2025 році голови методичних комісій – Юлія КОВАЛЬЧУК та Ольга ГУБАРЬ взяли участь в навчальному курсі для голів методичних комісій професійної підготовки та опанували навичками планування перспективних напрямів діяльності методичної комісії ЗП(ПТ)О.
Протягом червня 2025 року заступник директора з НМР Наталя ПАНЧЕНЯ пройшла навчальний курс на тему «Освітні програми для сфери професійної освіти», організований Міністерством освіти і науки України у партнерстві з Командою підтримки відновлення реформ Міністерства освіти і науки України та Українсько-швейцарського проєкту EdUР «Публічно-приватне партнерство для поліпшення професійної освіти в Україні» й удосконалила компетентності щодо розроблення освітніх / навчальних програм для надання освітніх послуг у сфері професійної освіти із застосуванням модульного підходу до структури програм.
Педагогічний колектив активно долучається до роботи в обласних та всеукраїнських заходах та діляться власним досвідом роботи, а саме:
На засіданні обласної методичної секції викладачів та майстрів виробничого навчання ЗП(ПТ)О області, що здійснюють підготовку кваліфікованих робітників з професій легкої промисловості, майстер виробничого навчання Ольга ГУБАРЬ продемонструвала можливості сервісу Mentimetеr для розроблення завдань із навчальних предметів професійно-теоретичної підготовки та здійснення формувального оцінювання. Під час практичної частини засідання викладач Марина ШУЛЬСЬКА провела онлайн майстер-клас з таврійського розпису, у ході якого ознайомила присутніх з традиційними українськими розписами, зокрема й таврійським розписом – нематеріальною спадщиною Миколаївщини, що є унікальним культурним феноменом регіону, продемонструвала техніки виконання основних мазків та орнаменту, ознайомила з особливостями кольорової гами і візерунками.
На базі ДПТНЗ «Луцьке ВПУ будівництва та архітектури» відбувався майстер-клас із таврійського розпису, організований департаментом освіти і науки Миколаївської ОВА, НМЦ ПТО у Волинській та Миколаївській областях. Викладач Марина ШУЛЬСЬКА ознайомила учасників заходу з елементами та технікою зображення таврійського розпису: особливостями кольорової гами, візерунками.
Оксана ПАВЛЕНКО, старший майстер, на засіданні методичної секції старших майстрів ЗП(ПТ)О за темою «Стейкґолдер-менеджмент як інструмент соціального партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти». Презентувала колегам широкий спектр соціальних ініціатив закладу освіти, зокрема навчання та підвищення кваліфікації дорослого населення, підтримка ЗСУ й вразливих верств населення та різні аспекти реалізації соціально значущих проєктів з громадськими та благодійними організаціями.
Під час проведення обласного заходу «Покоління Незламних», який проходив на базі Чорноморського національного університету імені Петра Могили, майстри виробничого навчання Катерина БАРКАР та Ольга АЛЕКСАНДРОВА провели для присутніх майстер-класи з декоративного плетіння та трафаретного фарбування волосся,а Юлія КОВАЛЬЧУК - «Face-art за мотивами Таврійського розпису».
26 лютого 2025 року на базі ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» проведено засідання обласної методичної секції викладачів та майстрів виробничого навчання ЗП(ПТ)О області, які здійснюють підготовку кваліфікованих робітників з професій «Перукар (перукар-модельєр», «Візажист», «Манікюрник», «Педикюрник», «Фотограф (фотороботи)». З метою підкріплення теоретичного підґрунтя практичною складовою були проведені майстер-класи: «Виконання чоловічої стрижки «Fade» з використанням сучасних інструментів» (Наталія ФЕДОРЕНКО, майстер виробничого навчання), «Процедура «botu-cure special care» (холодний ботокс для волосся) від бренду KAYPRO» (Ганна КУМПАН, майстер виробничого навчання), «Face-art за мотивами Таврійського розпису» (Юлія КОВАЛЬЧУК, майстер виробничого навчання).
Лілія РИБАЧЕК, заступник директора з НВР на онлайн-семінарі заступників директорів ЗП(ПТ)О області з навчально-виробничої роботи з теми «Сучасні підходи до управління закладом професійної (професійно-технічної) освіти в умовах інтеграції в європейський освітній простір: роль державно-приватного партнерства у забезпеченні розвитку закладу» обговорила роль соціальних партнерів в організації освітньої діяльності ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну».
Людмила ГАПОНОВА, викладач, взяла участь у V Міжнародній науково-практичній конференції «Шляхи удосконалення професійних компетентностей фахівців в умовах сьогодення». Тези її роботи «Розвиток дизайнерського мислення» опубліковано у збірнику матеріалів конференції.
Наталя ПАНЧЕНЯ, заступник директора з НМР, виступила на IV Всеукраїнській науково-практичній конференції «Охорона довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки з доповіддю «Зелена трансформація професійної (професійно-технічної) освіти та екологічна компетентність учасників освітнього процесу». Тези цієї доповіді були опубліковані у збірнику матеріалів конференції.
Протягом цього навчального року, незважаючи на всі виклики сьогодення, педагогічний колектив продемонстрував високий рівень професійної майстерності та невичерпну творчу енергію. Завдяки наполегливій праці, наші майстри виробничого навчання досягли значних успіхів на всеукраїнському та міжнародному рівнях.
Ці здобутки є яскравим підтвердженням високої кваліфікації та фахової підготовки наших педагогів. Вони не лише передають знання здобувачам освіти, а й самі постійно розвиваються, впроваджують інноваційні методики та представляють наш навчальний заклад освіти на найвищому рівні.
За результатами Всеукраїнського конкурсу на кращий електронний освітній матеріал/ресурс «Планета ІТ», педагоги стали призерами, здобувши дипломи ІІІ ступеня. У номінації «Навчальні посібники, підручники» диплом отримала Ольга АЛЕКСАНДРОВА. У номінації "Онлайн-курси" диплом отримала Катерина БАРКАР.
Світлана БЕЛОУСОВА успішно виступила на Чемпіонаті світу ОМС 2024 за напрямком "Перукарське мистецтво", який проходив 12-14 жовтня 2024 року у Парижі. Майстриня увійшла в склад збірної команди талановитих майстрів перукарської справи, переможців національних змагань і представляла Україну на Чемпіонаті світу OMC у категорії Com. Street Cut & Style MH на OMC Individual Test. Робота Світлани БЕЛОУСОВОЇ увійшла в 10-ку найкращих робіт Чемпіонату світу у своїй категорії.
Досвідчені педагогічні працівники училища беруть активно участь в розробці освітніх та професійних стандартів й їх громадських обговореннях.
Майстер виробничого навчання Ганна КУМПАН та викладач Яна КУРАТЬОВА, увійшли до складу всеукраїнської робочої групи з розроблення проєкту державного освітнього стандарту з професії «Візажист». Колектив педагогічних працівників у складі майстрів виробничого навчання – Ганна КУМПАН, Юлія КОВАЛЬЧУК, Наталія БАЛАШОВА, Людмила ГИЧКА взяли участь у громадському обговоренні проєкта професійного стандарту з професії «Перукар».
ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» у червні 2025 році ініційовано розроблення професійного стандарту з професії «Фотограф (фотороботи)». До складу всеукраїнської робочої групи увійшли педагогічні працівники закладу освіти – в.о. директора Наталя КОВАЛЬ, заступник директора з НМР Наталя ПАНЧЕНЯ, майстер виробничого навчання Ганна РИБКА, викладач Ірина ГУЗІЙ, а також представники бізнесу у сфери фотомистецтва та закладів освіти Миколаївської, Одеської, Львівської та Київської областей. Наразі проєкт професійного стандарту знаходиться на етапі розроблення.
Протягом навчального року здобувачі освіти активно брали участь у заходах різного рівня — від училищних до міжнародних. Вони продемонстрували свої знання та професійні навички, здобуті під час навчання з обраної професії та предметів загально професійної підготовки.
Відповідно до плану роботи училища у жовтні-листопаді 2024 року в училищі відбулися І етапи ХХV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика та ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.
Переможці училищних конкурсів гідно представили наш заклад на ІІ (обласному) етапі. Особливо відзначилася Аліна БИЦЮРА, яка посіла почесне ІІІ місце у Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика (наставник – викладач Ірина МОЛДОВАН).
Також здобувачі освіти спробували свої сили та взяли учать у VII Обласної олімпіаді Національного університету кораблебудування з англійської мови серед учнів 10-11 класів м. Миколаєва та Миколаївської області (викладач – Олексій КАЛЕНЮК).
22 лютого 2025 року департаментом освіти і науки Миколаївської обласної військової адміністрації спільно з Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області (далі – НМЦ ПТО у Миколаївській області) проведено II (обласний) етап XXV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для категорії «учні закладів професійної (професійно-технічної) освіти»).
В рамках тижня професії «Кравець» студентка І курсу зі спеціальності «Технології легкої промисловості» Карина КУБАРИЧ проводила майстер-класи «Сучасне оздоблення виробів: метод кастомізації» зі здобувачами освіти з професії «Кравець». Учасники заходу дізналися про сучасні техніки кастомізації та отримали можливість поринути у світ креативного декорування одягу.
У травні 2025 року колекцію одягу «Чарівні візерунки», створену здобувачами освіти ДНЗ «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» з професії «Кравець» та студентками фахової перед вищої освіти за спеціальністю «Технології легкої промисловості» під керівництвом майстра виробничого навчання Ольги ГУБАРЬ, було представлено на показі молодих дизайнерів «Fashion For Freedom» у Мілані, Італія. Ця колекція, що складається з вишитих суконь та сорочок з унікальним машинним орнаментом, раніше, у травні 2024 року, вже брала участь у конкурсі #FashionПРОРИВ від Fashion Globus Ukraine та Асоціації швейних училищ України.
05 червня 2025 року студентки ДНЗ "Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну" з професії «Перукар (перукар-модельєр) взяли участь в обласній конференції-захисті творчих проєктів здібної учнівської молоді ЗП(ПТ)О Миколаївської області, яка була організована і проведена Департаментом освіти і науки Миколаївської обласної військової адміністрації спільно з Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Миколаївській області.
На конференції здобувачки освіти, під керівництвом майстринь виробничого навчання Юлії КОВАЛЬЧУК і Ганни КУМПАН представили проєкт «Скульптура стилю: волосся як мистецтво». Цей проєкт складається з трьох колекцій пастижерних виробів, які перетворюють зачіску на справжній витвір мистецтва. А саме:
«Симфонія форм»: (авторки колекції — Єлизавета СОКОЛИК, Антоніна КОРМИЧ, Вікторія ХОМЕНКО);
«Вечірній шарм» (авторки колекції — Дар'я КРАМАРЕНКО, Юлія ХОМЕНКО, Анна КОСТЕТЦЬКА, Тетяна БЕЛЕЦЬКА);
«Стиль UA» (авторки колекції — Карина ОЛІЙНИК, Юлія ЧЕРНИШ, Тетяна МАНЬКІВ, Валерія СЕРГЄЄВА).
У своїх роботах юні майстрині вміло поєднали творчу фантазію з інноваційними техніками, показавши глибоке розуміння стилю.
27 травня 2025 року в бібліотеці ім. М.Л. Кропивницького відбувся фінал фотоконкурсу "Mykolaiv Blue Economy-2025" та офіційне відкриття фотовиставки, на якій представлено 50 найкращих робіт. На виставці були представлені роботи талановитих студенток і випускниць ДНЗ "Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну" з професії «Фотограф (фотороботи)» — Мирослави МАТВІЄНКО, Ольги АСАЧЕВОЇ, Тетяни ТАЛАНОВОЇ, які майстерно відобразили красу та потенціал "блакитної економіки" Миколаєва.
11 червня в Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти було відкрито виставку фотографій «Формула кадру», створених талановитими студентами й випускниками нашого закладу освіти. та їхніх педагогів-наставників — Ганни РИБКИ та Ірини ГУЗІЙ.
Відповідно до листа директорату професійної освіти Міністерства освіти і науки України від 15.09.2022 № 5/703-22 «Про пілотування курсу», починаючи з вересня 2022 року у ДНЗ “Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну” впроваджується курс громадянської освіти «Демократія: ідеї на практиці». Заклад освіти став єдиним в Миколаївській області, де імплементовано даний курс в освітній процес метою формування у здобувачів / здобувачок освіти компетентностей, необхідних для ефективної (поінформованої, відповідальної) демократичної взаємодії громадян / громадянок у суспільстві. Онлайн уроки проводяться за освітньою програмою, розробленою за методологією SEED (Strengthening Engagement through Education for Democracy) та навчально-методичними матеріалами, наданими Міжнародною фундацією виборчих систем (IFES).
Протягом року в закладі проведено 10 засідань педагогічної ради, на яких обговорено питання:
вдосконалення навчального процесу;
підвищення якості освіти;
впровадження освітніх інновацій;
результати навчання за програмами підвищення кваліфікації педагогічних працівників у суб'єктів освітньої діяльності, фізичних та юридичних осіб, що не мають ліцензії на підвищення кваліфікації або акредитованої освітньої програми;
безпека учасників освітнього процесу.
Атестація педагогічних працівників проводилася відповідно до вимог Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН України від 09.09.2022 № 805 (зі змінами). За рішенням атестаційної комісії 1 особі присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», 2 особам присвоєно категорію «спеціаліст вищої категорії», 1 особі встановлено 14 тарифний розряд., 2 особам присвоєно педагогічне звання «старший викладач», 3 особам продовжено на п’ять років строк дії кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», 1 особі продовжено на п’ять років строк дії педагогічного звання «викладач-методист», 1 особі продовжити на п'ять років строк дії кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії», 1 особі продовжено на п’ять років строк дії 12 тарифного розряду, 1 особі продовжено на п’ять років строк дії кваліфікаційної категорії «спеціаліст».
З метою сприяння працевлаштуванню випускників закладу освіти у 2021 році створено Центр розвитку кар’єри, завданням якого є: залучення роботодавців до партнерства із закладом освіти; супровід випускників у процесі працевлаштування; розвиток soft-skills здобувачів освіти та їх конкурентоздатності на ринку праці; профорієнтація молоді під час вибору професії.
В Кваліфікаційному центрі ДНЗ «МВПУТД» протягом 2024 - 2025 навчалнього року підтвердили результати навчання з професії «Перукар (перукар-модельєр)» 11 осіб.
Також значна увага приділялася поліпшенню навчально-матеріальної бази закладу освіти. Так, у 2024 - 2025 навчальному році році оновлено матеріально-технічну базу професій:
“Фотограф” - обладнано сучасний навчально-практичний центр;
“Кравець” - обладнано навчальну майстерню з обробки трикотажних виробів (закуплено новітні промислові швейні машинки з програмним керуванням, чотирьохниткові промислові оверлоки, промислові плоскошовні машини, парогенератори та відпарювачі для роботи з трикотажними виробами;
«Перукар (перукар-модельєр)» - закуплено нові перукарські крісла, перукарську мийку, обладнано сучасними робочими місцями кабінет перукарського мистецтва, закуплено перукарський інструмент.
За результатами діяльності Державного навчального закладу «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну» у 2024–2025 навчальному році визначено пріоритетні напрями роботи на 2025–2026 навчальний рік. Враховано можливості для участі як в системних, так і несистемних заходах. Планування базувалося на системному та комплексному підходах із залученням усіх учасників освітнього процесу.
Основними напрямами діяльності у 2025-2026 навчальному році визначено:
оновлення змісту професійної (професійно-технічної) освіти шляхом упровадження Державних освітніх стандартів у зміст професійної підготовки;
розробка та затвердження професійного стандарту з професії “Фотограф”;
удосконалення підходів до системи організації освітнього процесу з урахуванням сучасних і перспективних потреб ринку праці;
удосконалення підходів до дієвого функціонування компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освіти в училищі;
розширення співпраці з соціальними партнерами: роботодавцями, органами місцевого самоврядування, освітніми установами, громадськими, волонтерськими та благодійними організаціями, засобами масової інформації;
створення умов для цифровізації освітнього процесу;
реалізація державної політики у сфері освіти, зокрема щодо розвитку культури демократії, принципів інклюзивного навчання; гендерної рівності та екологічної свідомості;
організація підвищення кваліфікації керівних і педагогічних працівників, забезпечення умов для професійного стажування майстрів виробничого навчання, зокрема оволодіння сучасними виробничими технологіями, атестація педпрацівників училища;
підтримка педагогічних працівників у проєктуванні індивідуальних освітніх траєкторій, орієнтованих на розвиток ключових та професійних компетентностей здобувачів освіти;
модернізація матеріально-технічної бази професій;
удосконалення системи професійної орієнтації учнівської молоді та професійного консультування потенційних вступників.
План роботи на 2025–2026 навчальний рік спрямований на забезпечення якісної професійної освіти, відповідно до пріоритетних напрямів діяльності складової державної політики й викликів часу, потреб здобувачів освіти та запитів роботодавців, а також на підвищення ефективності освітньої, виховної, методичної, фінансово-господарської, профорієнтаційної діяльності училища, й створення сучасного освітнього простору та безпечного середовища.